خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بسیج مستضعفین:

سالانه ۵ میلیون تن محصولات بخش کشاورزی از بین می‌رود/ ۳۳۰ کارخانه لبنیاتی تعطیل شده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سازمان بسیج به دنبال تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی کوچک، برنامه‌ریزی خود را در زمینه‌های مختلف اقتصادی، طی سه سال گذشته متمرکز کرده است و به نوعی در سال‌های اخیر شاهد افزایش تولیدات در آن زمینه‌ها بوده‌ایم.

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی، در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر که با محوریت اقتصاد مقاومتی در محل ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی بسیج برای جلوگیری از ایجاد تورم رکودی در کشور عنوان کرد: کارشناسان بسیج در این راستا با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌اند، توانستند طرح‌هایی را برای سرمایه‌گذاری شناسایی کنند که خود باعث افزایش تولید، مهار تورم و کاهش رکود می‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضفین، رویکرد بسیج در اقتصاد مقاومتی را فعال کردن صنایع تبدیلی کوچک روستایی و خانگی عنوان کرد و افزود: برای تحقق اهداف برنامه توسعه صنایع تبدیلی، شناسایی ظرفیت‌های پنهان مناطق مختلف کشور در اولویت برنامه‌های بسیج قرار گرفته است.

او ادامه داد: وقتی می‌توان در کنار همین چاه‌های آب با صرف هزینه ۱۵۰ میلیون ریالی، استخر پرورش ماهی احداث و سالانه ۱۵ هزار تن، ماهی تولید کرد این خود مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

نقدی با بیان اینکه سالانه ۶۰۰ هزار تن کود شیمیایی وارد کشور می‌شود، یادآور شد: تولید کود غنی‌شده بیولوژیک می‌تواند در تولید محصولات ارگانیک و بدون ضرر موثر باشد و این یکی از عرصه‌هایی که بسیج ورود پیدا کرده است.

رییس سازمان بسیج مستضفین با اشاره به اینکه بسیج در ۱۲ عرصه اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ریزی کرده است، گفت: سازمان بسیج به دنبال تاکیداتی که رهبر انقلاب در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی کوچک داشته، برنامه‌ریزی خود را در زمینه‌های مختلف پرورش قارچ، عسل، کود بیولوژیک، زعفران، پرورش ماهی و سایر زمینه‌ها در طی سه سال متمرکز کرده و به نوعی در سال‌های اخیر شاهد افزایش تولیدات در این زمینه‌ها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه از طریق همین طرح‌های ایجاد صنایع تبدیلی ۲۰۰ هزار شغل در کشور ایجاده شده است یادآور شد: طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، میزان تولید در این عرصه‌هایی که بسیج در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی انجام داده بین ۱۰ تا ۴۰ درصد رشد نشان داده است.

نقدی یادآور شد: از سال‌ ۹۲ تاکنون شاهد تحول عظیمی در معیشت خانواده‌هایی که مبادرت به سرمایه‌گذاری در این طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج کرده‌اند، بوده‌ایم.

او به تلف شدن سالانه میلیون‌ها تن از دسترنج کشاورزان در کشور اشاره کرد و افزود: در خوش‌بینانه‌ترین حالت، سالانه حدود ۵ میلیون تن از دسترنج مردم در بخش کشاورزی و باغداری از بین می‌رود که این میزان خود، تولید یک کشور است.

رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به تعطیلی ۳۳۰ کارخانه لبنیاتی در کشور ادامه داد: امروز برخی از کارخانه‌های تولیدی ما با ظرفیت ۳۰ درصد تولید کار می‌کنند.

نقدی در پایان با تاکید بر اینکه بسیج به دنبال برندسازی از ظرفیت های مهم هر منطقه است، تاکید کرد: قرارگاه جهادی بسیج طی یک برنامه‌ریزی که داشته، سعی کرده تا در هر منطقه‌ای مثل پلدختر که محصول انجیر خوبی دارد برندسازی برای بازار های داخلی و خارجی انجام دهد.

کد خبر : ۳۹۷۵۶۶