خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان مجلس؛

یک‌فوریت طرح تنظیم برخی از مقررات مالی وزارت آموزش و پرورش تصویب شد

نمایندگان مجلس یک فوریت طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، یک فوریت این طرح که به امضای ۱۳۸ نماینده رسیده است، در جلسه علنی امروز مطرح شد و نمایندگان با ۱۳۸ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در مجلس با یک فوریت این طرح موافقت کردند.

در مقدمه توجیهی این طرح تأکید شده که چون تأمین بخشی از نیازهای مالی و رفاهی وزارت آموزش و پرورش مستلزم منابع جدیدی است که خارج از چارچوب‌های موجود در اختیار بخش تعلیم و تربیت کشور باید باشد لذا مقررات مالی، اداری و پشتیبانی معینی طراحی شده تا در آن اختیارات قانونی در کنار تأمین مالی پیش‌بینی شود؛ چرا که مشغله‌های گسترده دولت در تأمین هزینه‌های مختلف شرایطی را به وجود آورده که توجه مناسبی به معیشت فرهنگیان نمی‌شود و حتی از ظرفیت‌های قانونی همچون قانون مدیریت خدمات کشوری نیز به درستی استفاده نمی‌شود.

محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز به عنوان یکی از طراحان این طرح یک فوریتی، گفت: این طرح با اصلاح برخی از مقررات منابعی را برای تأمین مایحتاج آموزشگاه‌ها تا حد امکان پیش‌بینی کرده است.

این طرح یک ماده واحده با ۱۰ جزء دارد که در این ۱۰ جزء شرایطی برای ارتقاء کیفیت برنامه‌های آموزش و پرورش و توسعه عدالت آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی کرده است.

کد خبر : ۳۹۸۱۳۷