خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب اسلامی کار به‌مناسبت روزخبرنگار؛

در راه رسیدن به حقیقت، زمان و مکان مفهوم اعتباری خود را از دست می‌دهد

حزب اسلامی کار بیانیه‌ای به مناسبت روز خبرنگار صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه حزب اسلامی کار به این شرح است:

امروز ۱۷ مرداد ماه است.روزی که خبرنگار متعهد و روشن ضمیرخبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به دست سیاه‌اندیشان و متحجران طالبان در مزار شریف به شهادت رسید.

خون قلم در این روز برای همیشه نام و یاد او وهمه سبزاندیشان و مطالبه‌گران راه حق وعدالت را زنده نگاه خواهد داشت. شهادت محمود صارمی آن هم در سرزمینی بیگانه حکایت از آن دارد که در راه رسیدن به حقیقت زمان و مکان معنا و مفهوم اعتباری خود را از دست خواهد داد.

پیش از شهادت او ده‌ها و صدها تن دیگر از خبرنگاران و عوامل رسانه در اقصی نقاط دنیا جان بر سر آرمان و وظیفه نهاده بودند و بعد از او نیز صدها تن دیگر رهرو همین راه پر فراز و نشیب شدند.

اینگونه است که خبرنگاران همیشه در تیررس هجوم دشمنان بشریت بوده‌اند. آنها به تنها سلاحی که مجهزند سلاح قلم و دوربین است. خبرنگاران چونان سنگرسازان بی‌سنگر هشت‌سال دفاع مقدس نشانه‌های مظلومیت عدالت و حقیقت هستند.

به راستی که خبرنگاران، چراغ‌داران آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی‌اند، آنان راهنمایان روشن‌ضمیر و خط‌دهندگان مسیر حرکت جامعه و تعالی‌بخشنده افکار عمومی در دستیابی کشور به توسعه‌ای فراگیر و همه‌جانبه‌اند.

رسالت آنان رسالتی پیامبرگونه است. در جهانی که نیاز به روشنگری، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در تشخیص سره از ناسره به ویژه امری حیاتی است و در دنیایی که با تلاطم و امواج سنگین خبری مواجه است؛ ماموریت پرچمداران خبر و نمایندگان صدیق مردم در رکن چهارم دموکراسی نه یک انتخاب که یک ضرورت است.

خبرنگاران، چشم‌های تیزبین جامعه، زبان گویا و قوه عاقله‌ای هستند که با پایشگری و بیان نقد کارشناسی، مسیر حرکت به سمت کمال را در ابعاد مختلف هموارتر می‌کنند.

ازاین‌رو فربه‌سازی دانشی و ارتقای زبان عالمانه و علمی در آنان می‌تواند، نفوذ کلام و قدرت تحولشان را در جامعه افزایش دهد.

خبرنگاران باید دریابند که چشم امید جامعه در مبارزه با فساد و تبهکاری به آنان دوخته شده است. ارباب رسانه باید بدانند که دیدن و چشم فروبستن برفساد، تباهی، انحراف، ظلم، غارت و چپاول بیت‌المال و اموال عمومی به هر بهانه‌ای، می‌تواند چه صدمات جبران‌ناپذیری بر پیکره اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی کشور پدید آورد.

آنان باید بدانند که فساد بیماری مهلکی است که تنها با دارویی به نام شفافیت قابل درمان است؛ دارویی که تنها در دست رسانه است.

شگفت آنکه فعالان رسانه در شرایطی به انجام وظیفه عاشقانه خود همت می‌گمارند که از کمترین حقوق مادی وصنفی برخوردارند.

ناامنی شغلی و قضایی، بیمه و حقوق بیکاری، بازنشستگی و.. همه همه این روزها به دغدغه اول آنان تبدیل شده است.، این در حالی است که کمترین اعتراض را در نوشته‌ها و تصاویر آنان شاهدیم.

حزب اسلامی کار ضمن تبریک این روز مهم به همه دست‌اندرکاران رسانه از دولت و نهادهای مربوطه می‌خواهد که ضرورت وجود رسانه‌ها و خبرنگاران را در پالایش نهاد حکومت درک کرده و در مسیر انجام وظیفه بزرگ آنان سنگ‌اندازی نکنند.

بدرستی اگر بخواهیم جمهوری اسلامی ایران و انقلاب بزرگمان را از آفات دروغ، حسد، ریا، پلیدی، ربا، دزدی، خشونت، قتل و جنایت، اختلاس و ارتشا و هجوم دشمنان خارجی حفظ کنیم چاره‌ای جزحفظ و حراست از حقوق مصرح قانونی رسانه و خبرنگاران نداریم.

کد خبر : ۳۹۸۲۳۲