خبرگزاری کار ایران

روایت امیرعبداللهیان از هشداری که به وزیر خارجه سعودی داد

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل با بیان اینکه ملت یمن شجاعانه در مقابل تجاوزهای عربستان ایستادند، گفت: امروز عربستان در باتلاق یمن گرفتار است.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان  ریاض را مسئول شکست مذاکرات سیاسی و کشتار مردم یمن دانست و گفت: سعودی با تشویق هادی به استعفا، سیاست یمن بی دولت را کلید زد و اکنون نیز در ادامه اشتباهات خود، سیاست ایجاد و تشدید جنگ داخلی در یمن را در دستور کار  قرار داده است.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل در ادامه به یکی از دیدارهای خود با عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی اشاره کرد و یادآور شد: در آن دیدار به صراحت به وی گفتم تجاوز به یمن خطای استراتژیک جدید عربستان است و پیامد آن ناامن تر کردن منطقه و عربستان خواهد بود اما او با تکبر از پیروزی در یمن سخن گفت.

او افزود: مردم یمن در مقابل تجاوز به کشورشان شجاعانه ایستادند و مقطع جدید تاریخی را رقم زدند در حالی که امروز عربستان در باتلاق یمن گرفتار آمده و با تداوم روش های ناکارآمد امنیتی و نظامی قادر به نجات خود نیست.

امیرعبداللهیان  در پایان با تأکید بر اینکه راهکار حل مشکلات در یمن صرفا سیاسی است، خاطرنشان ساخت: آینده این کشور متعلق به همه گروه ها، احزاب و مردم یمن است و عربستان اجازه نمی دهد سازمان ملل به وظایف خود در قبال حقوق اولیه مردم یمن عمل کند و البته آمریکا نیز در این خصوص سکوت و همراهی می کند.

کد خبر : ۳۹۸۵۵۹