خبرگزاری کار ایران

سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد؛

رسیدگی به پرونده ۴ میلیارد محموله عینک آفتابی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از وصول ۱ میلیارد و دویست میلیون ریال جزای نقدی در پرونده قاچاق سیگار در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمداقوامی با بیان این مطلب گفت: پس از کشف محموله ۳۵۰۰ باکس سیگار قاچاق از یک کامیوه، پرونده تخلف در شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز شهرستان ماکو تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: رییس شعبه پس از رسیدگی برابر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب آذرماه ۹۲ حکم به ضبط کالا و پرداخت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال صادر کرد که این توسط اجرای احکام تعزیرات حکومتی ماکو وصول شده است.

رسیدگی به پرونده محموله عینک آفتابی

قاچاقچی محموله عینک آفتابی در تعزیرات حکومتی همدان براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیر شد و علیرضا حسن پور مدیر کل تعزیرات حکومتی همدان در این مورد گفت: فردی که با یک دستگاه کامیون اقدام به حمل عینک آفتابی، قاب عینک و پوشاک به ارزش ۴ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال کرده بود پس از کشف محموله و توقیف آن به شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان احضار شد که پس از بررسی این متخلف علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت ۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

*جریمه سه میلیارد ریالی قاچاقچیان کالا در کرمانشاه

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه جزییات رسیدگی به سه پرونده قاچاق کالا در شعب ویژه قاچاق کالا و ارز این استان را اعلام کرد.

داریوش جودکی در این خصوص گفت: این پرونده ها شامل تعداد ۲۵۰ دستگاه گوشی تلفن همراه ، مقادیری لوازم آشپزخانه و چهار دستگاه کولر گازی خارجی می باشند که به منظور رسیدگی به شعب ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان ارجاع شدند.

وی افزود: پس از رسیدگی به این پرونده ها و انجام مراحل دادرسی در شعب ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان، تخلفات محرز و عوامل تخلف برابر قانون علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به پرداخت جزای نقدی به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

*نانوایان متخلف تعزیر شدند

حسین حسن پور مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان از رسیدگی به پرونده تخلفات ۲۲۱ نانوایی در شعب استان خبر داد و گفت:  این پرونده‌ها شامل تقلب در کسب و عدم رعایت موازن بهداشتی است که از ابتدای سال جاری و حسب گزارش دانشگاه علوم پزشکی، بازرسی و نظارت بر اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین در جریان برگزاری گشت‌های مشترک نظارتی تشکیل و به شعب ویژه بهداشت تعزیرات حکومتی استان ارجاع شدند.

او افزود: پس از رسیدگی به این پرونده‌ها و انجام مراحل دادرسی در شعب تعزیرات حکومتی استان، تخلفات محرز و عوامل تخلف برابر قانون به پرداخت جزای نقدی جمعا به مبلغ ۴۰۹ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

کد خبر : ۳۹۸۵۷۴