خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حسینی بوشهری:

روی سخن رهبری در برجام نه در تضعیف دولت بلکه با دشمن است

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: دیدگاه من این است که سخنان رهبری فرزانه انقلاب در بحث برجام نه در تضعیف دولت و دست اندرکاران مذاکرات که روی صحبت با دشمنان ایران است.

به گزارش ایلنا، آیت الله حسینی بوشهری روز سه شنبه در نشست با فرماندار و مسئولان شهرستان جم به موضوع برجام و بدعهدی غربی‌ها پرداخت و گفت: به دشمنان نباید خیلی امید بست چرا که دشمن، دشمن است و نمی‌خواهد پیام انقلاب ایران اسلامی به جهانیان منتقل شود.

وی اضافه کرد: ایران در اجرای تعهدات برجام کوتاهی نکرده اما دشمنان در این زمینه کارشکنی می‌کنند و تعهدات خود را به درستی اجرا نمی‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سخنان اخیر رهبری در مورد برجام و انتقاد از بدعهدی غربی ها تصریح کرد: دیدگاه من این است که فرمایشات رهبری فرزانه انقلاب در بحث برجام نه در مقام تضعیف دولت و دست اندرکاران مذاکرات که روی صحبت با دشمنان ایران است و می‌خواهند به دشمنان پیام بدهند که مسئولان ما کار خود را بر مبنای توافق انجام داده اند چرا شما انجام نمی‌دهید.

وی گفت: دشمنان باید بفهمند که اگر تعهدات را انجام ندهند ایران به شرایط گذشته بازخواهد گشت و آنطور که متخصصان می‌گویند بازگشت به قبل نیز زیاد طول نخواهد کشید که آن موقع آنها باید به دنبال مابیایند و التماس کنند.

حسینی بوشهری در ادامه با تاکید بر همدلی و همراهی برای عمران و آبادنی کشور اظهار امیدواری کرد با همدلی شاهد تحقق انتظار رهبری معظم انقلاب در بحث عمران و آبادنی و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم و به حمدالله پیگیری های خوبی نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی دست اندر کاران در حال اجراست. 

وی با اشاره به نقش و جایگاه همدلی در توسعه کشور گفت: بحمدالله همدلی بسیار خوبی میان فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولان شهرستان جم وجود دارد که این وحدت و همدلی را باید قدر دانست.

وی هدف از سفر به شهرستان‌ها را آشنایی با مسائل و مشکلات دانست و تصریح کرد: جمع بندی سفرها به اطلاع استاندار محترم می رسد و مطالبات بزرگ نیز که نیاز به پیگیری بیشتر دارد در سطوح بالاتر پیگیری می شود.
حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه باید خدمات دولت و نظام به مردم اعلام شود گفت: طرح مشکلات به معنای این نیست که کاری انجام نشده است و قطعا شرایط استان و کشور با گذشته و قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست که لازم است بزرگان شهرستان و استان خدمات را نیز به خوبی مطرح کنند تا خدای ناکرده یاس و ناامیدی در جامعه نسبت به دولت و نظام مقدس اسلامی ایجاد نشود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت نفت و گاز برای خدمات رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: بخش مهمی از مطالبات و درخواست های مردم در استان بوشهر که به صورت حضوری یا کتبی دریافت می شود مربوط به اشتغال و بیکاری است و مردم باید بتوانند از وجود این قطب صنعتی بزرگ مثل پارس جنوبی بهره مند شوند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری استفاده از نیروهای توانمند بومی استان در صنایع نفت و گاز را ضروری دانست و افزود: اگر این صنایع بزرگ در استانی دیگر بود طبعا شاید نحوه بهره برداری و استفاده از آن متفاوت بود.

حسینی بوشهری افزود: البته حضور متخصصان مورد نیاز صنایع که در استان وجود ندارد مانعی ندارد اما باید در سایر موارد نیروهای استان بکارگیری شوند.

وی تصریح کرد: استاندار بوشهر بشارتی به من دادند که طرحی برای کاهش تبعیض ها در این زمینه دارند که اگر این طرح پیگیری شود می تواند مفید باشد.

آیت الله حسینی بوشهری مشکل آب را از دیگر مشکلات مهم استان برشمرد و افزود: بخش قابل توجهی از آب استان وارداتی است که بعضا با مخالفت هایی از سوی مردم و کشاورزان آن مناطق مواجه می شود.

وی اضافه کرد: لازم است مشکل کمبود آب استان، با احداث آب شیرین کن ها حل شود و در برخی کشورهای عربی نیز از آب شیرین کن ها علاوه بر مصرف شرب در کشاورزی نیز استفاده می شود که ما هم باید استفاده کنیم.

کد خبر : ۳۹۹۲۲۵