خبرگزاری کار ایران

درخواست دو سناتور جمهوری‌خواه از جان کری؛

نحوه پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به ایران شفاف‌سازی شود

دو سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به وزیر خارجه آمریکا خواستار ارائه توضیح برای نحوه پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار به ایران شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از دالاس‌نیوز، «مک لی» و «تد کروز» دو سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به جان کری وزیر امور خارجه، «جک لو»  وزیر خزانه‌داری و «لورتا لینچ» دادستان کل در خصوص اینکه چطور به کشوری که تحت تحریم‌های اقتصادی است و از نظر قانونی منع انتقال کالا به آن کشور وجود دارد، چنین مبلغی پرداخت شده است، سوال‌هایی پرسیدند.

این سناتورها در این نامه به دولت اوباما نوشتند که اگر دولت قوانین را نقض کرده است، کنگره و مردم آمریکا باید در مورد آن آگاه باشند و تنها در این صورت  می‌توان انتظار پاسخگویی مناسب از مقام‌ها را داشت تا از این طریق قدم‌های لازم برای تقویت قانون برداشته شود.

آنها در این نامه مدعی شده‌اند که اگر هم این مبادله از لحاظ قانونی منعی نداشته است، مردم آمریکا و کنگره باید مطمئن شوند قوانین لازم برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقی در آینده تصویب خواهد شد.

این نامه خبر داده که این پرداخت به ایران ممکن است از نظر قانونی تحت قوانین مختلفی که همه «معاملات لازم برای حل‌وفصل مناقشات» مجاز می‌داند، قابل قبول بوده باشد.

«کروز» و «لی» گفته‌اند اگر تشخیص این بر عهده دولت باشد، آنها خواهان یک حسابرسی دقیق از نحوه حل‌وفصل و هر پرداختی احتمالی در آینده، هستند.

یک نماینده وزارت خزانه‌داری به این خبرگزاری پاسخ داد و گفت: آنها این نامه را دریافت کرده‌اند و در حال بررسی آن هستند

دالاس نیوز نوشت: تد کروز منتقد ایران و توافق هسته‌ای و همچنین پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد به این کشور است.

کد خبر : ۴۰۰۰۶۴