خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

مدیران بنیاد شهید بی‌طرفی خود را در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری حفظ کنند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در ماه‌های اول سال آینده با انتخابات ریاست جمهوری روبرو هستیم، گفت: من یادآوری می‌کنم که بنیاد شهید براساس فرموده مقام معظم رهبری نباید سیاسی باشد، بنابراین از مدیران می‌خواهم که بی‌طرفی خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در همایش فصلی مدیران و معاونان بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: تکریم خانواده مدافعین حرم و تحت پوشش قراردادن آنها از وظایف ماست. این شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند. بنابراین می‌خواهیم که مدیران استانی توجه لازم را داشته باشند و دیدار از خانواده آنها را در قالب طرح سپاس انجام دهند و از مشکلات و مطالبات آنها آگاهی پیدا کنند.

وی ادامه داد: تعامل با نمایندگان مجلس و مسئولان استان‌ها از جمله ائمه جمعه از وظایف ماست.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: من از همه مدیران بنیاد شهید می‌خواهم؛ نظارت و کنترل نسبت به کار پرسنل خود را داشته باشند. به ویژه مدیران و معاونان تهران نسبت به مراکز اقتصادی نظارت کافی را داشته باشند، چرا که ما مراکز اقتصادی زیادی داریم.

وی افزود: در حوزه درمان با توجه به سنی که والدین شهدا در آن قرار دارند؛ نیاز به رسیدگی داریم. مدیران بنیاد باید در خدمت‌رسانی درمانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران همت کنند. در برخی استان‌ها کمیسیون پزشکی دیر تشکیل می‌شد. امیدواریم این مشکلات رفع شود و به وضعیت ایثارگران هرچه سریع‌تر در این زمینه رسیدگی شود.

شهیدی تصریح کرد: شورای راهبردی پزشکی  برای رسیدگی به مسائل پزشکی جامعه ایثارگری ایجاد شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکیدبراینکه در استان‌ها باید از تشریفات به دور باشند، گفت: در ماه‌های اول سال آینده با انتخابات ریاست جمهوری روبرو هستیم. من یادآوری می‌کنم که بنیاد شهید براساس فرموده مقام معظم رهبری نباید سیاسی باشد، بنابراین از مدیران می‌خواهم که بی‌طرفی خود را حفظ کنند.

وی با تاکید بر رعایت ضوابط و مقررات به ویژه در قانون بودجه اظهار کرد: امسال به دلیل سنگ‌اندازی‌ها و کارشکنی‌های عربستان زائران ما برای مناسک حج به عربستان نمی‌روند. سال گذشته 461 نفر از زائران ما به شهادت رسیدند و امسال باید با برگزاری مراسم مختلف یاد آن عزیزان را حفظ کنیم و جواب دندان شکنی به یاوه‌گویی‌های سعودی‌ها بدهیم. اکنون در عربستان جوانانی روی کار آمدند که با خام‌گرایی مشکلاتی را برای کشورهای اسلامی به وجود آوردند از جمله آنکه سال گذشته 7هزار در فاجعه منا کشته شدند.

معاون رئیس جمهور گفت: امسال کنگره بین‌المللی شهدای منا با کمک سازمان حج و زیارت و دیگر دستگاه‌های ذیربط اوایل ماه ذی‌الحجه تشکیل می‌شود و خانواده شهدای منا برای ملاقات با مقام معظم رهبری از سراسر کشور به تهران می‌آیند. همچنین این کنگره با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود. من از مدیران می خواهم تلاش کنند تا خانواده‌های شهدای منا بتوانند در این ایام به تهران بیایند.

شهیدی ادامه داد: 19 هزار گلزار شهدا در کشور داریم که 12هزار گلزار ساماندهی شده‌اند و با توجه به فضایی که علیه بنیاد در برخی موارد در این زمینه به وجود آمده است؛ مدیران باید با تدبیر در این زمینه دقت کنند.

 

کد خبر : ۴۰۰۱۶۹