خبرگزاری کار ایران

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

برخی به بهانه اجرای امر به معروف آن را به عنوان چماق نشان داده‌اند

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: برخی به بهانه اجرای امر به معروف آن را به عنوان چماق نشان داده‌اند در حالیکه امر به معروف و نهی از منکر موجب مهربانی و محبت می‌شود.

به گزارش ایلنا، هاشمیان در اولین گردهمایی روسای شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: رفتارسازی یکی از مواردی است که باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار بگیرد. ما باید در نظام اداری کشور در حوزه امر به معروف به جایی برسیم که این موضوع تبدیل به رفتار سازمانی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تقویت فرهنگ مشکل‌یابی در سازمان‌ها، تقویت مسئولیت پذیری اداری و تقویت فرهنگ محبت از جمله مواردی است که باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار بگیرد.

هاشمیان اضافه کرد: در حوزه فرهنگی ۳۰ همایش ملی برگزار کرده‌ایم و الگوسازی فرهنگی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اهمیت دارد. در هر سازمانی نیز الگوهای زنده در این زمینه داریم که می‌تواند به گسترش امر به معروف و نهی از منکر کمک کند.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به ضرورت جذاب سازی امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: افکار عمومی امر به معروف و نهی از منکر را مبارزه با  بدحجابی می‌دانند این در حالیست که نخستین وظیفه امر به معروف و نهی از منکر رصد هرم قدرت است. لازم است تلاش کنیم که این پیام به جامعه منتقل شود که اجرای امر به معروف و نهی از منکر باعث منافع کشور و کاهش هزینه می‌ شود.

وی با اشاره به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در ۲۴ ماده و ۱۹ تبصره گفت: دستورالعمل اجرایی این قانون نیز به تصویب رسیده است. قانون امر به معروف و نهی از منکر تلاش کرده شرایط به گونه‌ای فراهم شود که هر کسی در هر جایی نتواند هر عملی را به عنوان امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد. در واقع نظام جمهوری اسلامی اراده کرده که امر به معروف و نهی از منکر مطابق با اصل "هشت قانون اساسی" اجرا شود.

هاشمیان اضافه کرد: یاوران معروف در گروه‌های ۱۰ نفره سازمان دهی می‌شوند آنان پیشگامان اجرای امر به معروف هستند در آموزش و پرورش نیز یادآوران را طراحی کرده‌ایم که امسال به صورت جدی به‌آن پرداخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر نتوانیم قانون امر به معروف و نهی از منکر را به درستی اجرا کنیم به پاشنه آشیل ما تبدیل خواهد شد.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: بی تفاوتی آسیبی است که امروزه جامعه ما گرفتار آن شده است و ما در معرض امواج بیگانگان هستیم که تلاش می‌کنند حساسیت ما را نسبت به ارزش‌های دینی و اخلاقی از بین ببرند و ما را بی هویت کنند. در نظام اداری و خانواده‌ها این بی تفاوتی وجود دارد. در نظام اجتماعی دنیا نیز این اتفاق در حال رخ دادن است.

وی اضافه کرد: بی تفاوت کردن افراد ابزاری است که صهیونیست‌ها و استکبار جهانی به کار گرفته است و شرایط به گونه‌ای پیش رفته که از نظر صلیب سرخ بزرگترین تراژدی دنیا بی تفاوتی است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سال ۷۲ نسبت به تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی هشدار دادند و همان زمان ستاد امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت و تلاش‌های زیادی انجام شد.

هاشمیان در پایان گفت: لازم است تفکر انتقادی و مهارت نقدپذیری را در جامعه نهادینه کنیم تا مخاطب امر به معروف و نهی از منکر به جای گارد گرفتن در مقابل آن تشکر کند.

کد خبر : ۴۰۰۲۵۲