خبرگزاری کار ایران

کنایه کواکبیان به لاریجانی از عنایت ویژه رئیس مجلس

انتقاد از تاخیر در بررسی پرونده شکایت از احمدی‌نژاد

نماینده مردم تهران گفت: مدت‌هاست از رئیس جمهور سابق پرونده‌هایی در قوه قضاییه مفتوح است و سخنگوی قوه هر بار از در حال رسیدگی بودن به این پرونده سخن می‌گوید اما خبری از تعیین تکلیف آنها نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا مصطفی کواکبیان در جلسه امروز با استناد به اصول 88 و 159 قانون اساسی، اخطار داد: قوه قضاییه باید پناه همه مردم باشد و اگر بخواهد با موضوعی برخورد کند به سرعت اقدام می‌کند اما چگونه است که سه سال است از برخی از پرونده‌های مفتوح احمدی‌نژاد می‌گذرد،  ولی خبری از تعیین تکلیف آنها نیست و سخنگوی قوه قضائیه مدام می‌گوید هنوز در حال بررسی هستیم؟

رئیس مجلس به کواکبیان گفت این مسئله مربوط به قوه قضائیه است که کواکبیان در پاسخ به لاریجانی گفت این پرونده در کمیسیون اصل 90 نیز باز است و خواستار پیگیری این مساله توسط هیات رئیسه مجلس و کمیسیون اصل 90 قانون اساسی شد.

کواکبیان در ادامه نسبت به در دستور قرارنگرفتن سوال از وزیر کشور در کمیسیون متبوعش تذکر داد و افزود:‌ احتمال می‌دهم که شما روز اول به بنده اظهارمحبت کردید، کمیسیون‌ها نیز به بنده محبت دارند.

وی ادامه داد:‌ در خصوص پرونده پدیده شاندیز دو ماه قبل سوالی از وزیر کشور به کمیسیون امنیت دادم و در پی آن سه بار نیز تذکر دادم. اما سوالم هنوز در دستور کار کمیسیون امنیت قرار نگرفته است. احتمال می‌دهم که میزان ارادت شما شامل حال بنده می‌شود. دستور دهید تا 10 روز آینده سوالم در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

لاریجانی در واکنش به این تذکر کواکبیان از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواست تا به این مساله رسیدگی کند.

رئیس مجلس با خنده گفت: حالا میزان ارادت بنده به شما ثابت شد.

 

کد خبر : ۴۰۰۴۳۸