خبرگزاری کار ایران

عراقچی خبر داد؛

پیگیری مصادره ۲ میلیارد دلار ایران از سوی دفتر حقوقی ریاست جمهوری

معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه از پیگیری مصادره ۲ میلیارد دلار ایران توسط دفتر حقوقی رییس‌جمهوری خبرداد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا ایران در قبال بد عهدی غربی‌ها در اجرای برجام شکایتی را به کمیسیون مشترک تعیین شده در توافقنامه با ۱+۵ برده است یا خیر، اظهار داشت: ما در قالب کمیسیون مشترک در حال پیگیری همه موارد هستیم.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایرادهایی در نحوه اجرای برجام از طرف مقابل وجود دارد، بیان کرد: این ایرادها را در جلسات مختلفی که داشتیم، به خصوص در کمیسیون مشترک مطرح و مورد پیگیری قرار گرفته که بسیاری از آنها حل شده است. مثلا در حوزه بیمه تقریبا همه مشکلات حل شده و در حال حاضر در حوزه‌ای بانکی و مالی برخی از مشکلات حل شده است.

رییس کمیته اجرای برجام با بیان اینکه به طور مرتب در حال پیگیری هستیم و برخی از اینها نیاز به زمان دارد و بعضی دیگر از آنها نیاز به آئین‌نامه‌های جدید از طرف مقابل دارد، ادامه داد: همه اینها به ترتیب در حال حل شدن است ولی کماکان بعضی از تعلل‌ها، اهمال‌ها و بدعهدی از طرف مقابل وجود دارد که خیلی محکم با این مسائل برخورد می کنیم و وظایف طرف مقابل را به آن ها گوشزد می‌کنیم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی با بیان اینکه هر جائی که طرف مقابل کوتاهی و تعلل داشته باشند پیگیری خواهیم کرد، متذکر شد: اگر نیاز باشد حسب تشخیص هیات نظارت بر اجرای برجام، ان‌شاءالله روندهای قانونی که در برجام مشخص شده هم طی خواهد شد.

دفتر حقوقی ریاست جمهوری مسئول پرونده برداشت ۲ میلیارد دلار است

او که با خانه ملت گفت‌وگو می‌کرد، در خصوص اینکه آیا وزارت خارجه در خصوص برداشت ۲ میلیارد دلار از سوی آمریکا اقدامی کرده است یا خیر، گفت: دفتر حقوقی ریاست جمهوری مسئول این پرونده هستند که این موضوع را دنبال می‌کنند و شکایتی را به دیوان بین‌المللی لاهه ارجاع داده‌اند.

کد خبر : ۴۰۱۱۵۱