خبرگزاری کار ایران

معاون رییس‌جمهور:

توسعه پایدار باید در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر توسعه پایدار به عنوان اولویت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش ایلنا شهیندخت مولاوردی صبح امروز در سی و چهارمین مسابقات فرهنگی- هنری دختران دانش‌‌آموز سراسر کشور در اردوگاه شهید رجایی نیشابور، گفت: توسعه پایدار، توسعه فرهنگی است که باید در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

او افزود: رابطه مستقیم و تنگاتنگ بین توسعه پایدار و گسترش آموزش و پرورش وجود دارد؛ توسعه‌ای که از ذهن‌‌ها شروع می‌شود و تا زمانی که تغییر باورها بوجود نیاید جامعه برای پیشرفت حرکت نمی‌کند.

معاون زنان و امور خانواده رییس‌جمهور با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد: این سند باید برای ارتقای عدالت آموزشی بین دختران به کمک بیاید و انتظار می رود با اجرای برنامه ششم توسعه شاهد عملی شدن عدالت آموزشی بین زنان و مردان باشیم.

خانم مولاوردی افزایش پوشش دختران بازمانده از تحصیل را از دیگر برنامه‌‌های دولت دانست و تأکید کرد: متأسفانه برخی مسائل فرهنگی در کشور اجازه تحصیل دختران را نمی‌دهد و تلاش می‌کنیم آن را حل کنیم.

او ادامه داد: بخش‌های ارتقای کیفیت مطالب درسی و همچنین خلاقیت و گسترش خلاقیت در بین دانش‌آموزان از دیگر مشکلات آموزشی است که باید برای رفع آن برنامه‌‌ریزی شود.

مولاوردی همچنین با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و گرامیداشت یاد شهدا و آزادگان هشت سال دفاع مقدس گفت: برگزاری چنین رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری دختران این سرزمین و برگزاری اینگونه رقابت‌ها برای دانش‌آموزان با هدف آماده شدن برای حضور در صحنه‌های جامعه و حضور در صحنه‌‌های سرنوشت‌ساز کشور است.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور با اشاره به برگزاری این جشنواره در خراسان رضوی افزود: امام رضا(ع) الگوی گفت‌ و گو و آزاداندیشی در جهان اسلام است و باید با معرفی بیشتر ایشان بتوانیم ارزش‌ ها را در جامعه گسترش دهیم.

کد خبر : ۴۰۱۳۶۶