خبرگزاری کار ایران

معاون‌ سیاسی وزیر کشور:

دولت تا به امروز در حال ساماندهی وضعیت گذشته است/ در بهترین شرایط امنیتی قرار داریم

معاون‌سیاسی وزیرکشور گفت: امروز کشور در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در جلسه شورای اداری خراسان‌شمالی، با بیان این‌که امروز کشورهای اروپایی گرفتار مسائلی شده‌اند، که فکر آن را هم نمی‌کردند، گفت: اوضاع کشورهای همسایه ایران گویای ناامنی و آشوب است، اما در این شرایط امنیت کشور به‌صورت کامل برقرار است و کوچک‌ترین موضوعی در این زمینه وجود ندارد.

شورای عالی امنیت ملی تمام مسائل را به‌صورت دقیق رصد می‌کند

وی با اشاره به این‌که شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور، تمام مسائل داخلی و خارجی را به‌صورت دقیق رصد می‌کند، اظهار داشت: استانداران در استان‌های کشور جمهوری‌اسلامی ایران با نگاه تیزبینانه خود مسائل را بررسی کرده و با برگزاری جلسات شورای تامین به‌صورت منظم، در راستای انجام وظایف سنگین و مهم خود عمل می‌کنند.

معاون وزیر کشور در ادامه سخنان خود خطاب به استانداران کشور تصریح کرد: استانداران موظف‌اند پنج فاکتور، اقتصاد مقاومتی، توجه به مسائل امنیتی استان‌ها، آسیب‌های اجتماعی جامعه، حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده را مورد توجه و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وزارت کشور مطالعات دقیقی درباره آسیب‌های اجتماعی انجام داده است

مقیمی با اشاره به این‌که در زمینه آسیب‌های اجتماعی وزارت کشور دو سال مطالعات دقیق انجام داده است، گفت: در این زمینه طلاق، حاشیه‌نشینی، موادمخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی احصاء و بررسی شده و در قالب دو گزارش مفصل به مقام معظم رهبری ارائه شده است.

وی برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در سال ۹۴ در سلامت و رضایت کامل احزاب و سیاسیون را از افتخارات دولت تدبیر و امید عنوان کرد و ادامه داد: آرامش و امنیت انتخابات و رضایت همه جناح‌های سیاسی که خود را برنده انتخابات دانستند، برگ زرینی در تاریخ جمهوری‌اسلامی ایران بود.

تشکیل خانه احزاب از افتخارات دولت یازدهم است

وی با بیان این‌که تمام احزاب سیاسی شناسنامه‌دار به‌صورت آزاد در حال فعالیت‌اند، خاطرنشان‌کرد: تشکیل خانه احزاب توسط دولت تدبیر و امید و اراده دولت مبنی بر رعایت حقوق شهروندی، از افتخارات و توفیقات حاصل شده است.

رییس ستاد انتخابات کشور شرکت ۱۲ هزار نفر به عنوان کاندیدای مجلس در انتخابات ۹۴ و شرکت ۶۲ درصدی مردم در پای صندوق‌های رای را نمونه‌ای از دموکراسی کشور و اعتماد مردم به نظام عنوان کرد و با بیان این‌که تورم ۴۳ درصد دولت قبل در این دولت به ۹.۲ درصد رسید، تصریح‌کرد: این کاهش تورم گویای اهتمام دولت در جهت حل مشکلات جامعه بوده است.

کشور به خاطر مذاکرات برجام تعطیل نشد

وی با اشاره به گفته برخی منتقدان دولت مبنی بر این‌که این دولت تمام وقت خود را صرف موضوع برجام کرد و از مسائل داخلی کشور غافل ماند، تصریح‌کرد: رئیس‌جمهور وزارت‌امور خارجه را مامور مذاکرات برجام کرد و سایر امور اداری کشور در حال انجام بوده و کشور به خاطر مذاکرات برجام تعطیل نشد.

وی با اشاره به شرایط دوره تحریم، اظهار کرد: در زمان تحریم یک میلیون بشکه نفت به کشورهایی صادر می‌شد که خود تعیین‌کننده قیمت بودند و ۵۰ درصد پول را با هر ارزی که خواستند، می‌پرداختند و در ازای مبلغ باقی‌مانده کالاهای نامرغوب به کشور می‌فروختند. حتی شرایط کشور به سمتی در حال حرکت بود که با کاهش خرید نفت به ۸۰۰ هزار بشکه، پرداخت ارز در حال حذف‌شدن بود و کم کم در قبال دریافت نفت، می‌خواستند به کشور دارو و غذا بدهند. بعد از برجام میزان صادرات به روزانه ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسیده و جمهوری‌اسلامی به هر کشوری که بخواهد نفت صادر کرده و ارزی که تعیین کرده را دریافت می‌کند.

دولت روحانی اجازه نداد ارزش پول ملی فرق کند

معاون‌سیاسی وزیر کشور  خاطرنشان کرد: دولت روحانی با تحمل تمامی فشارهای خارجی، اجازه نداد ارزش پول ملی فرق کند و در دوران سخت تحریم قیمت هر دلار را از ۳۸ هزار ریال، به ۳۵ هزار ریال کاهش داد.

وی با اشاره به این‌که دولت خود را موظف می‌داند تا بهترین شرایط اقتصادی را برای مردم فراهم آورد و در این زمینه مراودات علمی مدیران دستگاه‌ها را توصیه کرده است، بیان کرد: این امر به جهت حل شدن مشکلات انباشته شده سال‌های تحریم انجام می‌شود. دولت مصمم است با تحقق رشد هشت درصد اقتصاد، منویات مقام معظم‌رهبری مبنی بر مطرح شدن ایران به عنوان اولین قدرت اقتصادی منطقه را جامه عمل بپوشاند. 

دولت تا به امروز فقط در حال ساماندهی وضعیت گذشته است

وی با بیان این‌که دولت روحانی در وضعیتی اداره کشور را بر عهده گرفت که تا به امروز فقط در حال ساماندهی وضعیت گذشته است، تصریح‌کرد: کاهش تورم به این معنی است که همان پولی که سر سفره مردم بوده همچنان هست و امسال سال بسیار سختی است که در صورت عبور موفق از آن، سال آینده برای یک جهش اقتصادی موفق آماده می‌شود.

کد خبر : ۴۰۱۵۹۱