خبرگزاری کار ایران

بروجردی در دیدار هیاتی از علمای اهل سنت آفریقایی:

دشمنان ملت اسلامی با فریاد الله اکبر مسلمانان را ذبح می‌کنند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار هیاتی از علمای اهل سنت از کشورهای مختلف قاره آفریقا، داعش و جریان‌های تکفیری را انحرافی آشکار از اسلام ناب محمدی دانست.

به گزارش ایلنا،‌ علاءالدین بروجردی در ابتدای این دیدار زندگی مسالمت آمیز مذاهب مختلف اسلامی و ادیان آسمانی در ایران را از مشخصه های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: وحدت مذاهب اسلامی  و احترام به پیروان ادیان آسمانی ویژگی بارز ایران بعد از انقلاب اسلامی است و بر همین مبنا اکنون علاوه بر مذاهب اسلامی همه ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مجلس نماینده دارند.

وی افزود:‌ دشمنان ملت اسلامی به سردمداری آمریکا وضعیتی را در برخی از کشورهای اسلامی به وجود آورده‌اند که با فریاد الله اکبر مسلمانان را ذبح می‌کنند و متاسفانه اتحادی میان مسلمان در مبارزه جدی و موثر با این اقدامات مذبوحانه و جنایتکارانه وجودندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود داعش و جریان‌های تکفیری را انحرافی آشکار از اسلام ناب محمدی دانست و گفت:‌ غرب و رژیم جنایتکار صهیونیستی با ایجاد گروه‌های تروریستی و تکفیری به دنبال ایجاد تفرقه در امت اسلامی هستندو اسف بار است که برخی از کشورهای اسلامی منطقه هم در این آتش می‌دمند و عملا و علنا دنبال روی سیاست‌های آن‌ها هستند.

بروجردی هم چنین با اشاره به حمل عربستان و هم پیمانان منطقه‌ای و بین‌المللی او به یمن گفت: حمله به یک کشور بی دفاع و ضعیف، کشتار زنان و کودکان و آواره و بی‌خانمان کردن تعداد زیادی از مردم یمن را با هیچ منطقی جز حرکت در راستای منافع دشمنان اسلام نمی‌توان توجیه کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سیاست راهبردی آمریکا و همپیمانان او را مشغول کردن مسلمانان به یکدیگر دانست و گفت: غرب به دنبال ایمن کردن رژیم صهیونیستی  و رسیدن به منافع نامشروع خود و تضعیف مسلمانان جهت جلوگیری از احیای تمدن اسلامی است و تنها راه مبارزه با این سیاست‌های محکوم  و موذیانه تقویت بنیه دفاعی کشورهای اسلامی و وحدت و اتحاد اسلامی است.

علمای شافعی مذهب کشورهای اسلامی نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اینکه امروز ملت اسلامی بیش از هر زمانی دیگری نیاز به وحدت و یکپارچگی دارد گفتند: سیاست‌هایی که  راستای تقویت وحدت میان امت اسلامی و دوری از اختلاف و تفرقه است مورد حمایت و استقبال علمای مذهبی کشورهای آفریقایی است.

لازم به ذکر است که در این دیدار ذوالنور، فرشادان، ایران نژاد، کوسه غراوی، نادری، طباطبایی‌نژاد و مسعودی از نمایندگان مجلس  شورای اسلامی نیز حضور داشتند که جداگانه سخنانی حول محور وحدت و اتحاد ملت اسلامی عنوان کردند.

کد خبر : ۴۰۱۸۰۰