خبرگزاری کار ایران

سید حسن خمینی:

مراقب باشیم که جامعه دچار لغزش ادبی نشود

یادگار امام (ره) با تأکید بر بارور کردن روح شجاعت در جامعه تأکید کرد که این روحیه باید با «ادب» توأم باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی ظهر امروز در جمع پیشتازان و مربیان شرکت کننده در ششمین اردوی ملی اعضاء و مربیان پیشتاز و فرزانه که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود، حضور یافت.

وی در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه همه باید سعی کنیم خود را به زیور «آزاداندیشی» آراسته کنیم، به روایت «الفکر یهدی الرشد» از امیرالمومنین(ع) اشاره و اظهار کرد: انسان رشد یافته کسی است که «فکر باز» دارد و کسی دارای چنین خصلتی است که شجاعت داشته باشد.

یادگار امام شجاعت در رفتار، گفتار و افکار و پندار را به عنوان انواع مختلف شجاعت برشمرد و افزود: مجموعه سازمان دانش آموزی باید وجهه همت خود را به سوی آزاداندیشی که یکی از آرمان‌های انقلاب است معطوف کند و در این خصوص بحمدلله رهبر انقلاب دائما بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تأکید دارند.

وی در ادامه خطاب به معلمان و مربیان گفت: از ابتدا در خانواده خودتان و سپس مدرسه، روحیه شجاعت، توان تصمیم‌گیری و قدرت بیان سخن مخالف دیگران را در مجموعه دانش‌آموزان بارور کنید.

سید حسن خمینی افزود: ملت شجاع ملتی است که تک تک افراد آن شجاع باشند و ملتی می‌تواند مقابل تحمیل و فشار کل دنیا بایستد، حق خود را بگیرد و تن به هیچ ظلمی ندهد که در زندگی خصوص خود نیز اینگونه باشد و لذا از افراد مرعوب نمی‌توان ملت شجاع ساخت.

وی شجاعت را خصلتی دانست که مانند سایر صفات انسانی همچون هوش و ذکاوت قابل تقویت و تربیت است و گفت: انسان باید دائما شجاعت را در خود تمرین کند.

یادگار امام با بیان اینکه باید روح شجاعت توام با ادب بارور شود، یادآور شد: ادب یکی از خصلت‌های اصلی ایرانیان در طول تاریخ بوده است، به حدی که بعضا ملت ایران متهم به تملق شده‌اند؛ لذا در ادبیات ما نیز کمترین لغزش‌ها در قیاس با ادبیات سایر ملل به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: ما همواره وقتی می‌خواستیم با بزرگانمان صحبت کنیم بسیار مودبانه سخن می‌گفتیم و امروز باید مراقب باشیم که خدای نکرده جامعه دچار لغزش ادبی نشود.

سید حسن خمینی در پایان سخنان خود با توصیه به اینکه دائما همدیگر را به مودب بودن هشدار دهیم، گفت: باید مراقب باشیم که با توجه به گسترش فضای مجازی گرفتار بی‌ادبی نشویم.

کد خبر : ۴۰۲۰۴۸