خبرگزاری کار ایران

سروش در گفت‌وگو با ایلنا:

پرونده فساد فرزند مدیر احمدی‌نژاد هنوز به کمیسیون بهداشت نرسیده است

عضو فراکسیون امید گفت: پرونده فساد فرزند مدیر احمدی‌نژاد هنوز به کمیسیون بهداشت نرسیده است.

ابوالفضل سروش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به خبر بازداشت فرزند یکی از مقام‌های دولت احمدی‌نژاد عنوان داشت: هنوز درباره این مطلب گزارشی به کمیسیون بهداشت و درمان ارائه نشده است، اما باید توجه شود جایی که به خدمات اجتماعی و انسانی مربوط می‌شود، اگر تخلفی صورت بگیرد، بازخورد آن به شدت بیشتر از حوزه‌های دیگر است و در این حوزه‌ها باید نظارت بیشتر شود و اگر این تخلف صحت داشته باشد، کمیسیون بهداشت و درمان حتما به این مسئله ورود خواهد کرد.

نماینده مردم تهران درباره راه‌اندازی دفتر مجمع نمایندگان تهران برای ارتباط با مردم نیز گفت: این دوره تصمیم گرفتیم با مدیریت دکتر عارف وقت بیشتری را برای بررسی مشکلات پایتخت اختصاص دهیم و با قدرت و قوت به این موضوع ورود پیدا کردیم.

سروش با بیان اینکه آقای عارف به ارتباط اجتماعی نمایندگان با مردم تاکید دارد، افزود: در مرحله اول قرار است چهار دفتر در چهار شهر تهران داشته باشیم و این ارتباط هم با مردم و هم با مقام‌های استانداری و شهرداری ادامه‌دار خواهد بود؛ چنانچه در این هفته با استاندار و هفته بعد با شورای شهر و شهرداری دیدارهایی خواهیم داشت و بعد با تفکیک مسائل این دغدغه را پیگیری خواهیم کرد.

عضو فراکسیون امید تاکید کرد: در این دوره ارتباطات مردمی را برای بررسی مشکلات و مطالبات آنها به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی خود پیگیری خواهیم کرد.

او در ادامه تصریح کرد: وقتی بی‌اعتمادی باشد و دلگرمی برای نخبگان کشور وجود نداشته باشد، باعث فرار مغزها خواهد شد. در جامعه پزشکی یا نخبگان دیگر وقتی می‌بینند اعتماد به آنان وجود ندارد، به مهاجرت روی می‌آورند.

سروش افزود: در همه عرصه‌ها قانون به اندازه کافی داریم، اما برای ترویج احترام به نخبگان باید فرهنگ‌سازی‌کرد. چرا که با بی‌احترامی انگیزه‌ها برای بسیاری از نخبگان از دست می‌رود و بسیاری از نخبگان جذب کشورهای دیگر می‌شود.

کد خبر : ۴۰۲۳۹۱