خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نشست خبری با همتای عراقی:

حل مشکلات امنیتی منطقه از مسائل داخلی عراق جدا نیست

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل و مخاطرات امنیتی منطقه از مشکلات داخلی عراق جدا نیست و طبعاً سرنوشت‌ مسلمانان عراق برای دوطرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در نشست خبری مشترک با سلیم الجبوری که پس از دیدار صبح امروز آنها برگزار شد، اظهار داشت: عراق کشوری ثروتمند و دارای ملتی ریشه‌دار است و آرزوی ما این است که این کشور همواره سرافراز باشد و تمامیت ارضی این کشور را به‌عنوان یک اصل پذیرفته‌شده می‌شناسیم.

او با بیان این‌که در مذاکره با رییس‌مجلس عراق، مسائلی درباره توسعه روابط اقتصادی دو کشور در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در این نشست برخی از موانع پیش‌روی توسعه روابط اقتصادی دو کشور را مورد بررسی قرار دادیم و امیدواریم با نگاه اصولی و دقیقی که از آقای جبوری سراغ داریم، این مشکلات حل شود و روابط دو کشور جهش قابل‌قبولی داشته باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حل بحران تروریستی داخل عراق و همگرایی سیاسی هرچه بیشتر این کشور، از موضوع‌های دیگری بود که در جلسه امروز مورد بحث وبررسی قرارگرفت.

رییس قوه مقننه همچنین با اشاره به بحث درباره مخاطرات امنیتی در منطقه، در بخش دیگری از مذاکرات دوجانبه امروز، یادآور شد: مسائل و مخاطرات امنیتی منطقه از مشکلات داخلی عراق جدا نیست و طبعاً سرنوشت‌ مسلمانان عراق برای دوطرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حل این مشکلات از اهداف دو طرف است.

لاریجانی در پایان گفت: امیدوارم سفر ایشان و همراهانشان توام با موفقیت باشد و موجب ادامه روابط دو کشور در سطحی بالاتر و بهتر شود.

کد خبر : ۴۰۲۴۳۸