خبرگزاری کار ایران

سیدحسن خمینی:

لازم نیست برای ورود به جامعه نوین جهانی، ارزش‌های خود را تغییر دهیم

یادگار گرامی امام، المپیک و پارالمپیک را فرصت خوبی برای تبلیغ فرهنگ و صدور انقلاب اسلامی ذکر کرد و تصریح کرد: ما می توانیم در این عرصه توانمندی ها و ارزش های ملی و اسلامی خودمان را انتقال دهیم.

به گزارش ایلنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار مسئولان کمیته ملی پارالمپیک اظهار کرد: اگر ورزش برای همه واجب است، برای معلولان و جانبازان اوجب واجبات است، زیرا هم سلامت و هم نشاط آنان را تأمین می‌کند.

او با بیان اینکه ورزش قهرمانی این گروه موجب افتخار جامعه خواهد بود، افزود: معلولان و جانبازان با ورود  به این عرصه در سایه اراده همت خویش یک نقطه ضعف را تبدیل به نقطه قوت کرده‌اند.

یادگار امام با اشاره به اینکه کار ورزشکاران معلول و جانباز در برخی رشته‌ها از کار افراد عادی دشوارتر است، گفت: ورزش در حوزه معلولان نیاز مهمی است که پارالمپیک در بخش قهرمانی، آن را گسترش می‌دهد.

سیدحسن خمینی ترویج ورزش این بخش از جامعه را به تعبیر قرآن همچون زنده کردن نفس دانست و ادامه داد: کسی که یک معلول را اینگونه پرورش دهد؛ گویی یک جمع را احیا کرده است، چراکه معلولان می‌توانند از او سرمشق بگیرند و وارد عرصه ورزش شوند.

سیدحسن خمینی در ادامه، المپیک و پارالمپیک را فرصت خوبی برای تبلیغ فرهنگ و صدور انقلاب اسلامی ذکر کرد و تصریح کرد: ما می‌توانیم در این عرصه توانمندی‌ها و ارزش‌های ملی و اسلامی خودمان را انتقال دهیم.

او با اشاره به حضور ورزشکاران محجبه در تیم‌های مختلف از جمله تیم آمریکا در المپیک امسال، اظهار کرد: این امر وارد کردن فرهنگ دینی به عرصه زندگی است و نشان می‌دهد که برای ورود به جامعه نوین جهانی، لازم نیست پوشش‌ها و ارزش‌های خود را تغییر دهیم.

یادگار امام یادآور شد: اعزام ورزشکاران محجبه به المپیک کار ارزشمندی است که اولین بار ما انجام دادیم و امروز در کشورهای عربی از جمله مصر و دیگر کشورها مانند آمریکا مشاهده کردیم و جامعه جهانی هم آن را قبول می کند.

او تأکید کرد: هرچه جلوتر می رویم بیشتر باید بر این امر پافشاری کنیم که لازم نیست زنان برای ورود به عرصه ورزش قهرمانی و فضای نوین جهانی قالب‌های ارزشی و هنجاری دیگران را بپذیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از جماران، سیدحسن خمینی با تجلیل از مدیریت خوب، باثبات و با اخلاق آقای خسروی‌وفا در فدراسیون جانبازان و معلولان، این فدراسیون را  از کم حاشیه‌ترین فدراسیون‌ها با بازدهی بسیار خوب ذکر کرد و موفقیت و پیروزی‌های بسیار زیاد برای تیم پارالمپیک را از خداوند مسئلت کرد.

کد خبر : ۴۰۲۵۱۵