خبرگزاری کار ایران

تقدیر آیت‌الله مکارم شیرازی از رهبر کاتولیک‌های جهان:

موضع منطقی‌پاپ فرانسیس در قبال اسلام شایسته تحسین است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در نامه ای به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، از مواضع وی در مبرا دانستن اسلام از خشونت تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا، در نامه این مرجع تقلید که عصر شنبه در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی منتشر شده، آمده است: از این که جناب عالی در مصاحبه خود طی سفر به لهستان، نسبت دادن خشونت و ترور را به اسلام بلکه به همه ادیان الهی مردود دانسته اید، بسیار خوشوقتم. موضع منطقی جناب عالی در قبال دین اسلام و مبرا دانستن آن از اقدام های ضدانسانی گروه های تکفیری چون داعش(که در روزهای اخیر مجددا اعلام شد)، شایسته تحسین است. 

در این نامه تصریح شده است: مسلما اتخاذ مواضع روشن و قوی از سوی رهبران دینی بر ضدخشونت، به خصوص خشونت هایی که به اسم دین در هر کجای جهان انجام می شود، لازم و ضروری است. 

نامه ادامه یافته است: اینجانب اقدام تروریستی و جنون آمیز عناصر تکفیری در یکی از کلیساهای فرانسه و قتل وحشیانه آن کشیش را قویا محکوم کرده و همان گونه که در نامه قبلی خود به جناب عالی اعلام کرده ام، به صراحت می گویم از نظر تمام علمای جهان اسلام و اکثریت قاطع مسلمانان، فرقه های تکفیری از دین اسلام خارج بوده و بزرگ ترین بلای جان بشریت امروز هستند. ما این خطر را سال هاست که فریاد می کنیم. 

در این نامه اضافه شده است: اصولا اسلام بر اساس رحمت و محبت و همزیستی با همه مردم صلح طلب جهان استوار بوده و با خشونت و ترور بیگانه است. علمای اسلام خشونت را در هر جای دنیا برخلاف دستورهای قرآن مجید می شمرند، خواه در کشورهای اسلامی باشد یا در کشورهای اروپایی و آمریکایی و همه را به شدت محکوم می کنند. 

در این نامه تاکید شده است: ما طی دو سال گذشته دو بار در شهر مقدس قم، کنگره ای جهانی درباره انحراف و خطرهای جریان های تکفیری برگزار کرده ایم و از علمای برجسته اسلامی 80 کشور جهان دعوت نمودیم که طی آن همگی به اتفاق، هرگونه تروریسم و خشونت و قتل انسان ها را مردود دانسته و خارج از دستورهای اسلام شمردند و به آن اقلیت جاهل و بی رحم و خون ریز اخطار کردند که راه آنها راه جهنم است. 

این مرجع تقلید در این نامه بیان کرده است: مسلما اگر حمایت بعضی از دولت های سلطه گر که به خاطر منافع مادی به گروه های تکفیری و تروریستی کمک می کنند، نبود، آنها تاکنون ریشه کن شده بودند. 

وی در این نامه اظهار کرده است: همان گونه که جناب عالی تصریح کرده اید این خشونت ها مربوط به ادیان و مذاهب نیست بلکه منافع پست مادی و ثروت اندوزی نامشروع برخی قدرت های استکباری، سرچشمه آنهاست. اینک بحمد الله افکار عمومی جهان تا حد زیادی بیدار شده است و می توان امیدوار بود، این گونه کارها در دنیا پایان پذیرد. 
در پایان این نامه آمده است: از خداوند متعال برای جناب عالی توفیق در انجام رسالت خود یعنی گسترش اُخوت و برقراری صلح و معنویت در جهان مسالت می نمایم. 

 

کد خبر : ۴۰۲۶۳۶