خبرگزاری کار ایران

گزارش اسلامی از روند گفت‌وگوها بین سازمان و آژانس به کمیسیون امنیت ملی

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۶۷۳

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی در سازمان انرژی اتمی گفت: در این جلسه رییس سازمان انرژی اتمی گزارشی از روند گفت‌وگوهای فنی جاری بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی هسته ای ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل عمویی از نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رئیس و مدیران سازمان انرژی اتمی خبر داد و گفت: در این جلسه اسلامی ضمن تشریح آخرین اقدامات و دستاوردهای سازمان انرژی اتمی بیان داشت که در سال ۱۴۰۱، سازمان ۱۵۹ دستاورد دانشی، فناورانه و صنعتی جدید داشت و در سال جاری هم با هدف بهره مندسازی مردم، پیشرفت در حوزه های مختلف صنعت هسته ای را در سازمان دنبال می کند.

وی ادامه داد: رئیس سازمان انرژی اتمی به این موضوع اشاره داشت که طبق سند ۲۰ ساله توسعه صنعت هسته ای، در جهت رسیدن به ظرفیت ۲۰ هزارمگاوات برق هسته ای حرکت می کند. همچننی کشور در حال حاضر حدود ۵۰ هزار سو ظرفیت غنی سازی دارد که بیش از ۳۰ هزار سوی آن فعال است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که اعضای کمیسیون امنیت ملی از اقدامات سازمان انرژی اتمی در پیشبرد صنعت هسته ای کشور و هدایت دستاوردهای این صنعت به سمت تامین نیازهای مردم در سلامت، کشاورزی و تامین انرژی کشور تقدیر کردند.

وی ادامه داد: نمایندگان عضو کمیسیون دیدگاه های خود نسبت به روند مذاکرات سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی هسته ای را نیز تشریح کردند؛ در این خصوص مهندس اسلامی ضمن گزارشی از روند گفتگوهای فنی جاری بین سازمان و آژانس، بر پیشبرد امور در جهت تامین منافع ملی تاکید داشت.

به گفته عمویی، اعضای کمیسیون امنیت ملی از نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته ای نیز بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز