خبرگزاری کار ایران

چنارانی در تشریح سوال خود از وزیرعلوم؛

وزارت علوم مسئول تعیین‌تکلیف نیروهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای است

نماینده اصولگرای مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم باید راساً موضوع تعیین تکلیف نیروهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای را پیگیری کرده و نباید مسئولیت نیروهای انسانی بلاتکلیف را به گردن آموزش و پرورش بیاندازد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، هاجر چنارانی در جریان نشست علنی امروز مجلس و در تشریح سوال خود از محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: در شرایط کنونی افراد بسیاری در وزارتخانه‌های مختلف به وی‍ژه وزارت علوم در بلاتکلیفی قرار دارند و این موضوع تنها معطوف به حوزه انتخابیه نیشابور نمی‌شود بلکه تمام استان‌های کشور با این مسئله درگیر هستند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: براساس ماده ۲۳ برنامه پنج‌ساله پنجم از زمانی که دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعم از اموال منقول و غیرمنقول از وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم منتقل شود، وزارت علوم موظف به تعیین تکلیف مدرسان، اساتید و نیروهای انسانی این بخش است اما متاسفانه در چند سال اخیر هیچ اقدامی برای تعیین تکلیف این نیروها صورت نگرفته است.

او ادامه داد: این در حالی است که به غیر از نیروهای انسانی تمام امکانات، دارایی‌های دانشگاه فنی حرفه‌ای از وزارت آموزش و پرورش منقطع و به وزارت علوم سپرده شده است و آن‌ها از این امکانات استفاده می‌کنند.

این نماینده اصولگرای نزدیک به جبهه پایداری خاطرنشان کرد: سوال این است که چطور وزارت علوم از اموال منقول و غیرمنقول دانشگاه فنی حرفه‌ای استفاده می‌کند اما هیچ اقدامی برای تعیین تکلیف نیروهای انسانی آن انجام نمی‌دهد، از طرف دیگر در وزارتخانه‌های آموزش،‌ علوم و جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد بسیاری نیروی انسانی بلاتکلیف وجود دارند که سال‌های سال منتظر تعیین تکلیف وضعیت خود هستند.

چنارانی یادآور شد: وزارت علوم در پاسخ به مشکلات نیروی انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام می‌کند که وزارت آموزش و پرورش باید وضعیت این افراد را تعیین تکلیف کرده و آن‌ها را جذب کند، حال در شرایط کنونی وزارت آموزش خود با مشکل برای جذب نیرو و استخدام افراد روبه‌روست از این رو مجلس شورای اسلامی و نمایندگان باید این موضوع و همچنین حسن اجرای قانون را از سوی وزارت علوم پیگیری کنند.

او تصریح کرد: در چند سال اخیر افرادی در وزارتخانه‌های مربوطه استخدام شده اند اما هنوز نیروهای انسانی مذکور به ویژه پرسنل دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ۱۵ سال اخیر در بلاتکلیفی قرار دارند از این رو این مسئله باید به سرعت مشخص شود زیرا این افراد وارد وزارت علوم شده اند و وضعیت آن‌ها باید کاملا تعیین تکلیف شود.  

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: براساس آمارها از ۴ هزار نیروی بلاتکلیف در پرونده مذکور تنها ۷۰۰ نفر هنوز تعیین تکلیف نشده اند حال این سوال پیش می‌آید که چرا وزارت علوم این افراد را در قالب‌های دیگر و جایگاه‌های دیگر به کار نگرفته است

چنارانی در پایان تصریح کرد: بر این اساس، وزارت علوم باید راساً این مسئله را پیگیری کرده و اعلام کند تا چه زمانی تکلیف این افراد را مشخص می‌کند زیرا حق این عزیزان بود که مانند بقیه افراد استخدام شوند که در این راه وزارت علوم نباید مسئولیت نیروهای انسانی بلاتکلیف را به گردن آموزش و پرورش بیاندازد.

کد خبر : ۴۰۲۸۳۵