خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

هدف دولت ارتقاء توانمندی‌های تولیدی روستاییان است

رحمانی‌فضلی گفت: با اجرای طرح همیاران توسعه روستایی همکاری دانشگاه و اجرا اتفاق می‌افتد و می‌تواند به عنوان یک سنت حسنه آن را در همه زمینه‌ها تسری داد .

به گزارش ایلنا، رحمانی‌فضلی وزیر کشور ظهر یکشنبه در نشست ارزیابی طرح همیاران توسعه روستایی در سالن پیامبراعظم(ص) وزارت کشور با قدردانی از مسئولان وزارت کشور در ستاد و صف و اساتید و دانشجویان مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد شهید بهشتی که ایده همیاران توسعه روستایی را به مرحله عمل درآوردند، گفت : همه دانشگاه‌ها ظرفیت اجرای طرح همیاران روستائی را دارند و با این اقدام همکاری دانشگاه و بدنه اجرائی کشور اتفاق می افتد و می تواند به یک الگوی موفق تبدیل شود .

وزیر کشور خطاب به دانشجویان شرکت کننده در طرح همیاران توسعه روستائی گفت : یکی از اهداف این طرح آشنائی با فضا و محیط جغرافیا در روستاها و جمع بندی شناخت شما از وضعیت روستاها به روش علمی و دلی است و در این نگاه علمی لازم است که رابطه انسان با محیط در روستاها دیده شود .

دکتر رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما ارتقاء سطح زندگی روستائیان و بهبود فضای کسب و کار در روستاها است افزود : با خلاقیت ، نبوغ و نوآوری خروجی یافته های خود را کیفی کنید و بر اساس آن از ظاهر مسائل عبور کنید تا شاهد تغییرات عمقی در ارتقاء سطح زندگی و افزایش درآمد روستائیان باشیم .

وزیر کشور به دانشجویان شرکت کننده در طرح همیاران توسعه روستائی توصیه کرد ارتباط خود را با روستاهای مورد مطالعه تداوم بخشند و طرح های سود آور اقتصادی را مطرح و پیشنهادات خود را تا مرحله اجرا پیگیری کنند .

رحمانی فضلی افزود : باید با ارائه یافته‌های خود در شناخت جغرافیای هر منطقه حرکت و انگیزه را در مردم روستاها ایجاد کنیم و با تعریف یک برند برای هر منطقه مسیرهای جدید توسعه در روستاها را تعیین و الگوهای موفق را تسری دهیم .

در این نشست اساتید واعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و چند تن از دانشجویان شرکت در طرح همیاران توسعه روستائی به بیان نقطه نظرات و یافته های خود از اجرای این طرح پرداختند .

گفتنی است : در طرح همیاران توسعه روستائی ۳۳ نفر از دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد در مدت ۲ ماه با حضور در روستاهای کشور ، نتایج تحقیقات علمی و میدانی خود را در قالب گزارش سه هزار صفحه‌ای و به منظور ارزیابی اقدامات ، به متولیان امر در وزارت کشور ارائه کردند.

کد خبر : ۴۰۲۹۰۴