خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های ژاپنی خبر دادند؛

دلیل بازداشت سفیر ژاپن در ایران، حضور در یک مهمانی بوده است

بر اساس گفته‌های سفارت ژاپن عصر روز ۲۸ آپریل زمانی که سفیر و همسرش در یک میهمانی شام به میزبانی یکی از آشنایان محلی حضور داشتند این حادثه اتفاق افتاده است که افراد حاضر در این میهمانی، دیپلمات‌های خارجی بودند و در این میهمانی الکل هم سرو می‌شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه ژاپن‌تایمز، سفارت ژاپن در تهران روز یکشنبه اعلام کرد که «هیرویاسو کوبایاشی» سفیر این کشور در ایران در ماه آپریل برای مدت کوتاهی بازداشت و توسط نیروهای امنیتی بازجویی شده و اعتراض سفارت ژاپن نیز متعاقبا به وزارت امور خارجه ایران ابلاغ شده است.

این روزنامه نوشته است که دلیل این بازداشت همچنان مشخص نشده ولی باید گفت چنین حرکتی نقض مصونیت دیپلماتیک است که به ازای آن دیپلمات‌های خارحی از هر گونه بارزداشت و دستگیری در امان هستند.

این روزنامه همچنین نوشت: از زمان توافق هسته‌ای ایران و غرب تعداد زیادی از شهروندان خارجی در ایران بازداشت شده‌اند و این مسئله ترس زیادی را برای خارجی‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند، ایجاد کرده است.

بر اساس گفته‌های سفارت ژاپن عصر روز ۲۸ آپریل زمانی که سفیر و همسرش در یک میهمانی شام به میزبانی یکی از آشنایان محلی حضور داشتند این حادثه اتفاق افتاده است که افراد حاضر در این میهمانی، دیپلمات‌های خارجی  بودند و در این میهمانی الکل هم سرو می‌شده است.

این روزنامه ادامه داده است: در اواسط شام ماموران امنیتی به داخل آمدند و از خروج میهمانان و همچنین استفاده آنها از گوشی‌های تلفن همراه ممانعت کرده‌اند.

هیرویاسو کوبایاشی آن زمان کارت شناسایی‌اش را که به کارت دیپلماتیک معروف است به همراه نداشت و در عوض بیزینس کارتش را نشان داده است که مورد بی توجهی ماموران قرار گرفت و او بازجویی شده است.

کد خبر : ۴۰۳۱۸۰