خبرگزاری کار ایران

شمخانی با اشاره به همکاری تهران و مسکو در سوریه:

کشورهای غربی و عربی اسیر ابتکار عمل امنیتی ایران شدند

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: روابط همه‌جانبه ایران و روسیه که مبتنی بر تامین منافع ملی و در قالب همکاری‌های راهبردی در جریان است، صرفا در حوزه مبارزه با تروریسم نبوده و ابعاد گسترده‌تری را شامل می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در گفت‌وگویی اظهار داشت: هماهنگی نزدیک ایران، روسیه و سوریه در اجرای عملیات‌های اخیر علیه تروریست‌های تکفیری در سوریه، راهبرد تاخیری آمریکا برای تحمیل اراده خود در معادلات امنیتی سوریه را با شکست روبه‌رو کرد. 

وی با اشاره به تلاش آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور برای عدم ضربه‌پذیری تروریست‌هایی که تحت عناوین جعلی معارض معتدل جنایت‌های بی‌شماری علیه مردم سوریه مرتکب شده‌اند، تصریح کرد: برای ناکام گذاردن عملیات تاخیری آمریکا و متحدان آن در عملیات اخیر و برخلاف منویات آنان ضربات تعیین‌کننده‌ای از زمین و هوا به تروریست‌های تکفیری در سوریه وارد شد. 

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی حجم عظیم خبرپراکنی رسانه‌های غربی و سعودی در خصوص همکاری مشترک ایران، روسیه و سوریه در عملیات اخیر را با هدف جنگ روانی به منظور پوشش دادن به شکست سنگین متحدانشان در مناطق تدمر، ادلب، حومه لاذقیه و ریف حلب ذکر کرد و یادآور شد: برخی کشورهای غربی و عربی که توهم قدرتمندی در تغییر معادلات منطقه‌ای دارند در عملیات اخیر، اسیر ابتکار عمل سیاسی، دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی شدند.

شمخانی با اشاره به برخی اظهارنظرهای غیردقیق در خصوص همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: روابط همه‌جانبه ایران و روسیه که مبتنی بر تامین منافع ملی و در قالب همکاری‌های راهبردی در جریان است، صرفا در حوزه مبارزه با تروریسم نبوده و ابعاد گسترده‌تری را شامل می‌شود. 

وی ادامه داد: هماهنگ‌سازی ظرفیت یکی از قدرتمندترین نیروی‌های هوایی جهان برای دفاع از مردم مظلوم سوریه و مقابله با تهدیداتی که می‌تواند امنیت ملی جمهوری اسلامی را مخدوش کند حاکی از ابتکار عمل و اقتدار سیاسی و دفاعی ایران است. 

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به پیچیده و فراگیر بودن پدیده تروریسم و تهدیدهایی که از این زاویه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده است، ابراز داشت: ایجاد بازدارندگی در قبال تهدیدها به ویژه خطر تروریسم تکفیری راهبرد غیرقابل تغییر کشورمان بوده و از مجموعه ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای تحقق مقتدرانه این راهبرد به صورت مستمر استفاده خواهیم کرد.

کد خبر : ۴۰۳۵۱۱