خبرگزاری کار ایران

ایران همچنان مهد تمدن است؛

واکنش رسانه‌های آمریکایی به تمدید منع سفر شهروندان آمریکایی به ایران

رسانه‌های آمریکایی در واکنش به تمدید هشدار وزارت امور خارجه آمریکا برای عدم سفر شهروندانش به ایران، گفته‌اند: به‌رغم هشدارهای وزارت امور خارجه آمریکا، ایران یکی از مقاصد توریستی و مهد تمدن است.

به گزارش ایلنا در پی اعلام خبر تمدید وضعیت هشدار از سوی وزارت امور خارجه آمریکا برای سفر شهروندان آمریکایی به ایران، رسانه‌های آمریکایی همچنان ایران را به عنوان یکی از مقاصد توریستی جهان به شهروندانشان پیشنهاد می‌کند.

روزنامه نیویورک تایمز به‌رغم هشدارهای وزارت امور خارجه آمریکا، ایران را یکی از مقاصد توریستی خوانده و بارها در طول سال سفر دو هفته‌ای به ایران را تبلیغ کرده است.

این روزنامه در خصوص سفر به ایران نوشته است که به‌رغم رد کردن راه‌های غربی در اموری نظیر حقوق بشر و برنامه هسته‌ای توسط ایران، نمی‌شود منکر این شد که ایران مهد تمدن است. 

در تبلیغات نیوریورک تایمز برای سفر به ایران تحت عنوان «افسانه‌های پارس» گفته شده: «به سرزمین‌های ممنوعه ایران خوش آمدید»

نیویورک تایمز

مجله «نیشن - The Nation» نیز سفر یک هفته و نیم به ایران را پیشنهاد کرده و آن را تحت عنوان «تور آموزشی» تبلیغ کرده است.

به گزارش ایلنا، هشدار های وزارت امورخارجه آمریکا برای سفر به ایران در اواسط ماجرای پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار نقد بدهی های آمریکا به ایران مطرح شد.

کد خبر : ۴۰۳۷۰۴