خبرگزاری کار ایران

در پی تذکر امروز لاریجانی؛

وزیر دفاع به رییس مجلس نامه نوشت/ اتخاذ برخی تصمیم‌ها نیاز به تصویب پارلمان ندارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نامه‌ای به رییس مجلس ضمن ابراز تاسف از سوء تفاهم ایجاد شده تاکید کرد: آنچه گفتم تضعیف شأن مجلس نبوده است، بلکه منظور این بود که اتخاذ چنین تصمیمی نیاز به تصویب مجلس ندارد.

 به گزارش ایلنا، در نامه سردار حسین دهقان که امروز - سه شنبه - خطاب به علی لاریجانی منتشر شد، آمده است: پیرو تذکر و اظهارنظر جنابعالی در جلسه دوم شهریورماه مجلس شورای اسلامی در رابطه با انعکاس نظر این‌جانب در مورد کمک به اقدام مشترک ایران – روسیه برای پشتیبانی از جبهه مقاومت در سوریه جهت مقابله با جریان‌های تروریستی – تکفیری که به نیابت از مثلث آمریکا، عربستان و صهیونیست‌ها منطقه را ناامن و بی‌ثبات کرده و دامنه و گستره اقدامات آنها امنیت جهان را تحت تاثیر قرار داده است، به استحضار می‌رساند:

۱- شان و جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی، مواضع و دیدگاه‌های حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب برای ملت ما شناخته شده و در تاریخ حیات جمهوری اسلامی ایران به عینیت رسیده است.

۲- نمایندگان مجلس، وفق قانون اساسی می‌توانند از مسایل کشور مطلع شده و در جریان امور قرار گیرند و بحمدالله در دوره مسئولیت اینجانب تعامل و همکاری همه‌جانبه با مجلس و نمایندگان در بالاترین سطح قرار دارد.

۳- ضمن ابراز تاسف از سوءتفاهم ایجاد شده تصریح می‌شود آنچه گفتم به هیچ عنوان تضعیف شأن و جایگاه مجلس یا نمایندگان نبوده و بلکه منظور این بود که اتخاذ چنین تصمیمی نیاز به تصویب مجلس ندارد.

وزیر دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح در این نامه از رییس مجلس خواسته است تا این موضوع را به نحو مقتضی در جلسه علنی مجلس به استحضار نمایندگان برساند.

کد خبر : ۴۰۳۷۳۲