خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

رادار اطلاعاتی کشور نقطه کوری ندارد/ دولت پول بیت المال را خرج دفاع از خود نمی‌کند

وزیر اطلاعات با تاکید براینکه دولت توجه ویژه‌ای به معیشت مردم دارد، گفت: اگر دولت قیمت گوشت را پایین نیاورده است اما جلوی افزایش آن را نیز گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید محمود علوی با حضور در برنامه نگاه یک با تبریک هفته دولت، و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: طبق حدیثی از پیامبر اکرم (ص)  دو نعمت ناشناخته است یکی صحت و سلامت و دیگری امنیت. کسی که این دو را از دست بدهد ارزش آنها را درک می‌کند. دولت در عرصه سلامت و کاهش هزینه درمان مردم، بیمه درمان را آغاز و با سرمایه‌گذاری در این بخش امکان درمان بهتر مردم را فراهم کرد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: در مسئله امنیت، در دولت یازدهم بین دستگاه هایی که در حوزه امنیت تاثیرگذار هستند همدلی و همکاری بسیار خوبی بوجود آمده است. میان مدیران و مسولان نیز همدلی و هم افزایی بوجود آمده و میان ارتش، سپاه ، بسیج ، نیروی انتظامی ،وزارت اطلاعات ، قوه‌قضاییه و همچنین ستاد نیروهای مسلح همکاری خوبی شکل گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که همکاری در میان سازمان‌های اطلاعاتی در ایران در چه سطحی است و آیا در انجام ماموریت‌ها آنطور که رسانه‌های خارجی گزارش می‌کنند، اختلافات پیش می‌آید؟ گفت: دشمنان نظام طبیعی است از هر مسئله ای به عنوان ابزار تفرقه میان نیروهای نظام استفاده کنند و این هوشیاری مسئولان را می‌طلبد تا در زمین دشمن بازی نکنیم. همه دستگاه‌هایی که نام بردم سربازان یک فرمانده به نام مقام معظم رهبری هستند که در پرتوی مدیریت ایشان اقدامات دشمن راه به جایی نبرده است.

علوی اظهار کرد: حاصل این انسجام و همدلی امنیت بی بدیلی شده که در این دنیای پر آشوب در ایران حکمفرما است. دشمن امروز تمام توان خود را بکار گرفته و سروریس‌های کشورهای متخاطم نیروهای خود را بسیج کرده‌اند تا ضربه‌ای به امنیت کشور بزنند اما همانگونه که مردم شاهدند با فعالیت سربازان گمنام توطئه‌ها ناکام مانده است.

وزیر اطلاعات به اقدامات گروه‌های تروریستی برای ناامن کردن کشور اشاره کرد و گفت: اگر هم اقدامی از سوی دشمنان نظام صورت گرفته باشد با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی و سربازان گمنام تروریست ها دستگیر و یا به هلاکت رسیده‌اند و از هر ۱۰ موردی که تروریست‌ها دستگیر و یا به هلاکت می‌رسند، یک مورد اطلاع رسانی می‌شود چراکه دوست نداریم با انتشار اینگونه اخبار موجب تشویش اذهان مردم باشیم. مردم می بینند که وزارت اطلاعات نفس دشمنان را بریده است و ما هم به تروریست‌ها پیام داده‌ایم که بدانید ایران اجازه اقدام تروریستی نمی‌دهد و نمی‌گذارد امنیت مردم کشورش خدشه‌دار شود.

وی در مورد سهم مردم در برخورد با گروه‌های تروریستی و ایجاد امنیت در جامعه گفت: مردم ما هر مورد مشکوک را بلافاصله با ۱۱۳ تماس می گیرند و الحمدالله تا حالا اطلاعاتی که مردم داده‌اند راهگشا بوده و ما را نسبت به فعالیت برخی گروه‌ها مطلع کرده است.

علوی ادامه داد: وجود همکاری میان دستگاه های اطلاعاتی در کشور موجب شده که  رادار اطلاعاتی ما نقطه کوری در سراسر کشور نداشته باشد. مردم شاهد بودند که وقتی با اشراف اطلاعاتی فعالیت گروه‌های تروریستی را زیر نظر داشتیم وقتی یک تیم از حزب منحله دموکرات وارد کشور شد و قصد انجام عملیات را داشت با همکاری فرماندهی سپاه حمزه زیر نظر رفت و کل تیم منهدم شد. در جنوب شرق کشور نیز زمانی که متوجه شدیم تروریست‌ها برای ضربه‌زدن به دو مکان انتظامی در حال حفر تونل هستند،  با اشراف اطلاعاتی بر آنها سوار شدیم و با همکاری نیروی انتظامی به آنها ضربه زدیم و اعضا دستگیر شدند. در یکی از عملیات‌های اخیر هم که برخی از فرماندهان داعش در داخل کشور قصد عملیات داشتند، نیروهای ما با اشرافی که داشتند وارد عمل شده و  تک تیراندازان نیروی ویژه آنها را از پا انداختند و فرد متواری شده را نیز شناسایی و دستگیر کردیم و سلسله تجهیزات و اسلحه‌هایی که داشتند را کشف و ضبط کردیم. پیوند مردم با نیروهای اطلاعاتی موجب شده مجالی برای تروریست‌ها باقی نماند.

وزیر اطلاعات در پاسخ به این پرسش که چرا دولت کمتر به فکر معیشت مردم و کاهش هزینه‌های زندگی مردم بوده است، اظهار کرد: مگر می‌شود دولت به فکر دارو در مان مردم باشد اما به فکر معیشت آنها نباشد؟ براساس برنامه های دولت در جهت کاهش تورم اقدامات بسیاری صورت گرفته و تورم از ۴۶ درصد به زیر ۱۰درصد رسیده است اما ممکن است برای بسیاری محسوس نباشد.

وی به مقایسه برخی از کالاهای ضروری مردم در ۱۰ سال اخیر پرداخت و گفت: شاید برخی کاهش تورم را کاهش قیمت بدانند حال آنکه کاهش تورم به معنای جلوگیری از افزایش  سرسام‌آور قیمت‌ها است. در سال ۸۵ گوشت ۵هزار تومان بود و در سال ۹۲ رسید به ۳۰ هزار تومان آن هم در سال‌هایی که وضع درآمد کشور خوب بود. اگر افزایش قیمت در این چند سال به همین روند ادامه می یافت قیمت در حال حاضر باید بالای ۵۰ هزار تومان می بود.  اما با تدابیر دولت قیمت تغییر آنچنانی نکرده است. اگر دولت قیمت گوشت را پایین نیاورده است اما جلوی افزایش آن را نیز گرفته است. قیمت گوشت مرغ در سال ۸۵،  ۱۳۵۰  تومان و در سال ۹۲  به ۶ هزار ۲۵۰ تومان رسید و الان باید می شد ۱۰ هزار تومان اما در حال حاضر در بازار قیمت گوشت مرغ ۶۹۰۰ تومان است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی یکی از مسیرهای ارتباط مردم است ادامه داد : دولت کاهش نرخ تورم داشت. شکر هم یکی از کالاهایی بود که در مدت اخیر نوساناتی داشته که در جلسه هیات دولت دستور به مدیریت قیمت ان داده شد.

علوی با اشاره به سیر صعودی قیمت ها در نان،پنیر و برخی کالاهای دیگر عنوان داشت : دولت تلاش کرد تا از سال ۹۲ تاکنون از سیر صعودی قیمت ها جلوگیی کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه کمک به زندگی مردم جلوی در راستای جلوگیری از گران تر شدن اجناس است گفت : دولت یازدهم با کمک به قدرت خرید مردم جلوی تورم را گرفت.

حجت الاسلام علوی  با بیان اینکه برخی ها به انواع دروغ ها، تهمت ها، ناسزاها و توهین ها متوسل می شوند تا دولت را زمین گیر و ذهن مردم را نسبت به دولت خراب کنند و اسم آن را هم انتقاد می گذارند، گفت:  آیا وقتی ئیس‌جمهور که شخص دوم مملکت است را عمروعاص، ساده لوح و خائن خطاب کنند انتقاد است.

وی یادآور شد: گفته بودند در ایام نوروز دکتر روحانی، آقای هاشمی رفسنجانی و بنده جلساتی در جزیره کیش برگزار کردیم و عده ای از کشورهای عربی هم به آنجا آمده بودند در حالی که بنده در ایام نوروز حتی یک لحظه هم در این جزیره نبودم و نزدیک به یک سال و نیم است که به کیش نرفته ام.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه خبر برگزاری این جلسات در جزیره کیش صحت ندارد و دروغ محض است ، خاطر نشان ساخت: متاسفانه برخی افراد این دروغ ها را مطرح میکنند و وقتی این شایعات دست برخی افرادی که تریبون دارند می رسد آنها هم این مسائل را مطرح می کنند که ممکن است مردم از دروغ بودن آن اطلاعی نداشته باشند و تحت تاثیر قرار گیرند.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه دولت از نظر رسانه ای در برابر تخریب ها پول خرج نمی کند، اظهار داشت: این ضعف از سر ناتوانی نیست بلکه از سر امانت داری است که دولت پول بیت المال را خرج دفاع از خود نمی کند.

وی تصریح کرد: وقتی دولت و رئیس جمهور نجابت به خرج می دهند و امکانات کشور را که متعلق به ملت است صرف دفاع از خود نمی کنند مظلومیتی برای دولت به وجود می آید اما مردم آن را درک می کنند و وجدان هایی وارد صحنه می شوند و از دولت دفاع می کنند.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه بی مهری هایی نسبت به این دولت می شود که قبلا سابقه نداشته،  گفت:  در بسیاری از راهپیمایی هایی که شرکت کردم خیلی از افراد از بنده سوال می کردند که سال های گذشته وقتی عکس رئیس جمهور وقت را می آوردند کسی مانع آنها نمی شد اما در این دو سه سال، زمانی که عکس رئیس جمهور را در راهپیمایی ها می آوردند مانع آنها می شدند  که بنده هم نمی دانستم باید چه جوابی به آنها بدهم.

حجت الاسلام علوی اضافه کرد: حتی وقتی در یکی از سفرهای استانی  به یکی از استانهای کشور رفته بودیم نمی گذاشتند که مردم در اجتماع خود عکس رئیس‌جمهور را در دست داشته باشند.

وی در بخش دیگری از این برنامه با تاکید بر اینکه دولت از انتقاد استقبال می کند گفت: ادبیات انتقاد با ادبیات تخریب متفاوت است  و الان هم خیلی ها با مشت گره کرده از دولت انتقاد می کنند که نام آن تخریب است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه طراح انتقاد باید با حفظ حرمت ها باشد خاطر نشان ساخت: در برابر انتقادها نباید بر افروخته شد بلکه باید با شکیبایی از کنار آن گذشت.

حجت الاسلام علوی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره موضوع احساس امنیت نیز بیان داشت: مقام معظم رهبری در دیدارهای خود با دستگاه هایی که نقش امنیتی دارند بارها تاکید کردند که امنیت باید برای مردم ملموس باشد و تنها وجود امنیت آرامش نمی آورد.

وی با تاکید بر اینکه خیر و برکت در کشوری نخواهد بود مگر در پرتو امنیت، تصریح کرد: ما باید به گونه ای امنیت را برقرار کنیم که مردم آن را احساس کنند و در نتیجه آن آرامش پیدا کنند .

وزیر اطلاعات با اشاره به نا امنی های منطقه و حتی برخی کشورهای اروپایی نیز بیان داشت: اینکه در ایران خبری نیست به دلیل این نیست که دشمن نمی خواهد کاری کند بلکه او لحظه به لحظه به کشور ، تیم می فرستد اما نتوانسته کاری از پیش ببرد و مردم نیز این موضوع را درک می کنند.

حجت الاسلام علوی با بیان ابنکه در فضای آرام است که فعالان اقتصادی رغبت به سرمایه گذاری پیدا می کنند گفت: تمام تلاش دولت و وزارت اطلاعات این است که آرامش بر جامعه حکمفرما باشد و امنیت برای فعالان اقتصادی داشته باشیم نه بر فعالان اقتصادی و امنیت اقتصادی داشته باشیم نه اقتصاد امنیتی.

حجت الاسلام علوی در ادامه با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: باید اقتصاد را در برابر ضربه های دشمن محکم نگاه داشت ، لذا باید به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی با اشاره به اینکه، دولت در شرایط سختی کار را بر عهده گرفت ادامه داد: اوضاع اقتصادی کشور در زمان آغاز به کار دولت بهم ریخته بود به طوری که مثلا کشتیرانی یا اینکه صنایع با مشکلات عدیده ای دست و پنجه می زدند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه، در آن مقطع کشتیرانی اجازه پهلو گرفتن نداشت عنوان کرد: با پرچم خودمان نمی توانستیم در بنادر پهلو بگیریم و کشور های دیگر نیز از واگذاری پرچم به ما خودداری می کردند.

وی با اشاره به بدهی های دولت در آغاز کارش گفت: بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد دولت بدهکار بود که از این میزان ۴ هزار میلیارد تومان مربوط به بدهی قشر فرهنگیان می شود.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه، دولت اما با این وجود دست به کار شد افزود: اکنون صادرات نفت بیشتر شده و به بالای۲ میلیون بشکه رسیده و از سوی دیگر پول های بلوکه شده آزاد و در اختیار بانک مرکزی است.

حجت الاسلام علوی با اشاره به دریافت پول نفت از برخی کشورها بیان کرد: در دریافت پول نفت از برخی کشورها مثل هند مشکل داریم لذا باید دیپلماسی کشور فعال باشد.

وی با اشاره به حل شدن مشکلات کشتیرانی جمهوری اسلامی و ایران نفتکش گفت: شرکت های اروپایی کشتی هایمان را بیمه کرده اند و رقم آن به ۵۸۰ میلیون رسیده است و اکنون با پرچم ایران به همه جا تردد می کنیم.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه، دولت قرص و محکم به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی ستاد تشکیل داده است به طوری که در این ستاد واحدهای متعددی فعال هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه پیرامون مسئله فساد گفت: در اقتصاد یکی از آسیب های جدی مسئله فساد است به طوری که مسئولیت مبارزه با مفساد کلان اقتصادی را بر عهده داریم، مثلا هزاران هکتار زمین های ملی را که توسط افراد مورد تعرض قرار گرفته بود را به بیت المال برگرداندیم.
 
وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه، مانع از فرار مالیاتی هزاران میلیارد شدیم ادامه داد: مانع از سرقت اموال بانکی مردم شدیم این در حالیست که سال گذشته قرار بود840 میلیارد تومان از سوی سارقان بانکی برداشت شود اما با آگاهی و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان عج مانع این موضوع شودیم.
 
حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه، وزارت اطلاعات با تدبیر عمل می کند تا امنیت اقتصادی آسیب نبیند افزود: در عرصه اقتصاد هم نیازمند سلامت وهم امنیت هستیم که هیچ یک نباید فدای دیگری شود.
 
وزیر اطلاعات با اشاره به موضوع فیش های نامتعارف ادامه داد : فساد در گذشته در تارو پود اقتصاد کشور ریشه دوانده است لذا مبارزه با فساد با مصلحت جور در نمی آید.
 
وی گفت: دولت در برخورد با فساد به صورت جدی عمل می کند به طوری که با معاونان برخی دستگاه ها، معاونان برخی از وزرا و مدیران عامل برخی از بانک‌ها برخورد شده و در سال 94 با این موارد مواجه شودیم و موضوع را به اطلاع رئیس جمهور رساندیم.
 
وی با بیان اینکه نحوه پردازش به این موضوع متفاوت بود گفت: برخی به دنبال اطلاع رسانی برخی دیگر به دنبال تضعیف دولت بودند که برای این عده مبارزه با فساد مطرح نیست بلکه آنها در جهت مبارزه با دولت هستند.

وی گفت: وقتی معلوم شد که این مسئله مربوط به این دولت نبود سر و صداها خوابید.

کد خبر : ۴۰۳۸۸۰