خبرگزاری کار ایران

خجسته در پاسخ به ایلنا:

شهرداری تهران با زرنگی املاک بنیاد شهید جدا کرد/ شبکه ۷۰ نفره محور اصلی تخلفات

رییس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در نشست خبری امروز خود و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، ضمن تکذیب خبر درگذشت‌ «سلطان شکر»، از دست داشتن تیم مخوف این متهم اقتصادی در بسیاری از تخلفات این بنیاد خبر داد و درباره تهاتر شهرداری و بنیاد شهید گفت: شهرداری تهران با رندی و زرنگی املاک زیادی را از بنیاد شهید جدا کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، احمد خجسته در حاشیه نشست خبری امروز خود که به ارائه گزارش درباره تحقیق و تحفص از بنیاد شهید اختصاص داشت، در پاسخ به سوال‌های ایلنا درخصوص تخلف‌های «سلطان شکر» در این پرونده، اعلام کرد: اولاً خبری که چندسال پیش درباره فوت «سلطان شکر» منتشر شده بود، صحت ندارد، ثانیاً ایشان پیش از انجام این تحقیق و تفحص هم ممنوع‌المعامله بوده است.

«سلطان شکر» به‌همراه تیم مخوف مرتکب تخلفاتی شده است

او در پاسخ به این سوال که چگونه این فرد باوجود این‌که ممنوع‌المعامله بوده، دست به چنین تخلف‌هایی زده، گفت: واقعیت این است که «سلطان شکر» به‌تنهایی کار نمی‌کرده و در راس یک تیم مخوف حضور دارد و در جریان این تحقیق و تفحص، موارد بسیاری درباره تخلف‌های این تیم به دست آوردیم که ادامه تحقیق در این‌باره توسط دستگاه قضایی و همچنین تیم تحقیق و تفحص درحال انجام است و به محض این‌که به خروجی و نتیجه نهایی و مستند در این باره دست پیدا کنیم، درباره آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

شبکه ۷۰ نفره محور اصلی تخلفات در بنیاد شهید هستند

رییس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس نهم در پاسخ به سوال دیگر ایلنا، با بیان این‌که اطلاع دقیقی درباره صحت و سقم اخبار مربوط به خروج «سلطان شکر» از کشور و اقامت در کانادا ندارد، ارتباط او با یکی از علمای مذهبی را تایید کرد و یادآور شد: شبکه‌ای متشکل از یک گروه ۵۰ تا ۷۰ نفره در سیستم‌های اقتصادی اقماری بنیاد شهید دست به تخلفات گسترده‌ای زده‌اند که این پرونده همچنان در دادستانی کل کشور در حال بررسی است و برخی از این افراد نیز بازداشت شده‌اند.

خجسته همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره بازگرداندن دیگر املاک موسسه اقتصادی کوثر، بجز ساختمان مرکزی بانک دی گفت: همان‌طور که عرض کردم، برخی از این املاک ازجمله ساختمان مرکزی بانک دی بازگردانده شده و باقی املاک نیز درحال بازگرداندن است. این تحقیق و تفحص، رعب و وحشت را در دل مفسدان و متخلفان ایجاد کرده است.

سنگ‌اندازی برخی نمایندگان در مسیر پرونده بنیاد شهید

نماینده مردم همدان در مجلس دهم در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره انگیزه نمایندگان عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید که در جلسات این هیات شرکت نکرده و سعی در ایجاد ممانعت از قرائت گزارش آن در صحن داشتند، اظهار کرد: همکارانی که در جلسات شرکت نکردند، دو دسته بودند. یک عده درگیری‌های دیگری داشتند یا آن‌چنان که باید به اهمیت این بحث واقف نبودند اما گروهی دیگر از نمایندگان در مسیر تهیه گزارش و قرائت آن سنگ‌اندازی می‌کردند که نسبت به سنگ‌اندازی این گروه گله‌مند هستم.

سوءمدیریت زریبافان منجر به ایجاد مفاسد در بنیاد شهید شد

او درباره تطمیع برخی نمایندگان نیز با تاکید بر لزوم تکمیل مستندات در این باره، گفت: درباره این‌که تخلفی از سوی آقای زریبافان صورت گرفته باشد، شکی نیست. اما واقعیت این است که ایشان مرتکب سوءمدیریت شدند و همین سوءمدیریت‌ها منجر به بروز این تخلفات شد.

شهرداری تهران با رندی و زرنگی املاک زیادی را از بنیاد شهید جدا کرد

خجسته در پایان در پاسخ به سوال دیگری درباره تخلفات احتمالی شهرداری تهران و تهاتر صورت گرفته توسط شهرداری اعلام کرد: از جزئیات تهاتر بنیاد شهید و شهرداری تهران بی‌اطلاع هستم، اما بدانید که شهرداری تهران با رندی و زرنگی املاک زیادی را از بنیاد جدا کرده که هیات تحقیق و تفحص همچنان به دنبال بازگردندان این اموال است.

کد خبر : ۴۰۴۱۸۸