خبرگزاری کار ایران

باهنر در مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسین:

با لیست امید وارد مجلس شدند، اما به کاندیدای آن رای ندادند/ عده‌ای فقط از نرده‌بان احزاب بالا می‌روند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: امروز شاهد پدیده‌ای هستیم که در آن برخی از نرده‌بان احزاب بالا می‌روند اما پس از آنکه به قدرت می‌رسند یا وارد مجلس می‌شوند، می‌گویند ما اصولگرا نیستیم و مستقلیم، همانند این مسئله درست مثل همان کسانی است که با لیست امید وارد مجلس شدند، اما به کاندیدای ریاست مجلس آن لیست رای ندادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا باهنر صبح امروز در دوازدهمین مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسین که در تالار آدینه تهران در حال برگزاری است، گفت: متاسفانه برخی‌ از نرده‌بان احزاب بالا می‌روند، اما پس از دستیابی به قدرت خود را مستقل می‌نامند.

وی با بیان اینکه در جامعه سیاسی امروز شاهد پدیده‌ای هستیم که در آن برخی از نرده‌بان احزاب بالا می‌روند اما پس از آنکه به قدرت می‌رسند یا وارد مجلس می‌شوند، می‌گویند ما اصولگرا نیستیم و مستقلیم، اظهار داشت: همانند این مسئله درست مثل همان کسانی است که با لیست امید وارد مجلس شدند، اما به کاندیدای ریاست مجلس آن لیست رای ندادند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: متاسفانه شرایط به شکلی است که فعالان سیاسی در لیست‌ها شناور هستند و از لیستی به لیست دیگر حرکت می‌کنند.

باهنر با بیان اینکه روند حزبی شدن فعالیت‌های سیاسی باید در دستوکار قرار گیرد، تصریح کرد: پیشنهاد مشخص ما از این تریبون به مقام‌های بالای تصمیم‌گیر در نظام این است که روند حزبی شدن فعالیت‌های سیاسی کشور را در دستورکار قرار دهند.

وی افزود: در این باره حتی اگر نیاز است باید شرایط برای اصلاح برخی از اصول قانون اساسی در این زمینه فراهم شود، چراکه این مسئله، یک مطالبه جدی از سوی قشر فرهیخته کشور است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه زمان انتخابات که فرا می‌رسد میلیاردها تومان پول از طرف کاندیداها و هواداران‌شان خرج می‌شود که به مجلس راه پیدا کنند و هر کسی هم با یک پرچم اعتدال، تدبیر و امید و دیگری با پرچم اصولگرایی یا مستقل بودن به صحن می‌آیند، خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که در لیست‌های مختلف وارد شده‌اند و به مجلس راه پیدا کرده‌اند، به درستی نمی‌دانند که آن فراکسیون و لیستی که از طریق آن به مجلس راه پیدا کرده‌اند چه سیاست‌هایی را برای ادامه راه در نظر دارند.

باهنر با اشاره به فعالیت‌های جامعه اسلامی مهندسین از ابتدا تا تاکنون یادآور شد: در طول نزدیک به ۳۰ سالی که از تاسیس جامعه اسلامی مهندسین می‌گذرد طبق چهارچوب‌های نظام اسلامی و رهنمودهای امام و رهبری عمل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما در جامعه اسلامی مهندسین هر دو سال یک بار و بدون وقفه مجمع عمومی برگزار کرده‌ایم و در هر کنگره نیز عملکرد دوساله خودمان را گزارش می‌کنیم و برنامه‌های دو سال آینده‌مان را نیز به تصویب می‌رسانیم و در نهایت اعضای شورای مرکزی‌مان را که ۲۱ نفر هستند، انتخاب کرده و بیانیه پایانی کنگره را نیز صادر می‌کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسین در اکثریت استان‌ها با روشی کاملا دموکراتیک انتخاب دبیران استان‌ها و اعضای مرکزی شاخه‌های استانی را برعهده افراد در هر استان می‌گذارد، ابراز داشت: ما هیچ‌کس را از مرکز به عنوان دبیر در استان‌ها انتصاب نمی‌کنیم. ما از آغاز فعالیت‌مان تلاش کردیم تا با تشکل‌های همسو یک همگرایی و هماهنگی داشته باشیم و هم‌اکنون نیز در جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز ۱۷ تشکل و حزب سیاسی عضو هستند که در کنار یکدیگر نقش بزرگی را در وحدت اصولگرایان ایفا کرده و می‌کنند.

باهنر با یادآوری اقدامات جبهه پیروان و جامعه اسلامی مهندسین در جریان انتخابات مجالس هفتم تا نهم عنوان کرد: ما در موفقیت اصولگرایان در انتخابات سه دوره قبلی مجلس تاثیر فراوانی داشتیم و همواره نیز تلاش کردیم تا مواضع‌مان به دور از افراط و تفریط باشد؛ به طوری که هیچ‌گاه از نقد دولت‌های همسو با خود کوتاه نیامده‌ایم و در عین حال نسبت به دولت‌های غیرهمسو نیز هیچ‌گاه رویکردی افراطی نداشته‌ایم بلکه یک رویکرد تعاملی را در پیش گرفته‌ایم.

وی افزود: تجربه فعالیت‌های تشکیلاتی من نشان می‌دهد که در نبود احزاب قاعده‌مند، قدرتمند، قانون‌مدار، فراگیر و پاسخگو به مردم، باید از آینده مردم‌سالاری دینی اظهار نگرانی کرد چراکه تولید فکر و اندیشه و کادرسازی برای دوام حکومت نیازمند برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است که با توجه به تجربه‌های پیشین، این مهم جز با تشکیل احزاب فراگیر، قانون‌مدار و ملتزم به ولایت فقیه به وجود نخواهد آمد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به شیوه حضور کاندیداهای ریاست‌جمهوری در انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: این یک حقیقت است که از انتخابات ریاست‌جمهوری هفتم تا دهم شاهد این بوده‌ایم که کاندیداها برنامه‌ریزی منسجم و کارآمدی برای اداره کشور نداشتند و پس از آن‌که با رای مردم به پیروزی رسیدند و از آن‌ها پرسیده شد که چه برنامه‌ای برای اداره کشور دارند، پاسخ‌شان این بوده است که ما فکر نمی‌کردیم انتخاب شویم و حالا که انتخاب شده‌ایم فکری برای اداره کشور خواهیم کرد.

باهنر تاکید کرد: بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال از انقلاب هنوز در شاخص‌های اقتصادی چون رفع بیکاری، تورم و غیره به سطح امیدبخشی نرسیده‌ایم و ریل‌گذاری لازم را در این زمینه انجام نداده‌ایم.

وی یادآور شد: در جایی مثل مجلس شورای اسلامی که باید نقشه راه کشور را تعیین کند، اگر آزمونی برگزار شود و از نمایندگان تنها این سوال پرسیده شود که اقتصاد مقاومتی به چه معناست، گمان می‌کنم با ۲۹۰ پاسخ متفاوت به این پرسش مواجه شویم که البته این به معنای عدم کارآمدی یا عدم شناخت نمایندگان مجلس نیست اما نشان از نبود احزاب در چنین مواقعی و تلاش آن‌ها برای تعریف این مفاهیم است.

کد خبر : ۴۰۴۳۵۴