خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز؛

رییس مجلس شرکت داروسازی بوعلی‌ را در قم افتتاح کرد

لاریجانی در مراسم افتتاح شرکت داروسازی بوعلی‌دارو در قم، گفت: طب جدید استمراری از طب سنتی است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی ظهر امروز (پنجشنبه ۴ شهریور ماه) در مراسم افتتاحیه شرکت داروسازی بوعلی داروی استان قم گفت: ابوعلی سینا یک پزشک حاذق بوده است و طبی که امروز داریم، جدا از طب گذشته نیست بلکه استمرار طب سنتی است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه بسیاری از بیماری‌ها با روش‌های متعارف امروزی قابل حل است اما با این حال به طب سنتی توجه بسیاری شده و در ایران هم به آن نگاه ویژه‌ای وجود دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی را در زمینه طب سنتی انجام داده است و امیدواریم که از دستاوردهای طب قدیم استفاده شود.

لاریجانی عنوان کرد: کار پزشکی امروز بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد؛ البته ظرایفی دارد و نکته‌ قابل ذکر این است که بحث نزاع بین طب قدیم و طب جدید نیست بلکه طب جدید استمراری از طب قدیم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: گرچه بسیاری از داروهای امروز شیمیایی است اما عصاره‌اش از داروهای گیاهی است، لذا حتماً باید به این موضوع توجه کرد که در استفاده از گیاهان دارویی افراط و تفریط نشود تا مشکلاتی به وجود نیاورد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: این اقدام که در استان قم آغاز شده را ارج می‌نهیم و امیدواریم که این اقدام مبارک استمرار داشته باشد.

شرکت داروسازی بوعلی دارو با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه درمان و تولید داروهای گیاهی و احیای طب سنتی و اسلامی تأسیس شده است.

عمده فعالیت شرکت بوعلی دارو تهیه دارو با استفاده از متون طب سنتی و تلفیق آن با دستاوردهای علمی جدید در علم پزشکی در فرم‌های قابل قبول مانند کپسول، شربت، پماد و ... است.

کد خبر : ۴۰۴۴۱۶