خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در زنجان:

جامعه جهانی حق فعالیت انرژی هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته است

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۴۹۱

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ، با بیان اینکه هم اکنون ایران در جامعه جهانی حضور فعال دارد و جامعه جهانی حق فعالیت انرژی هسته ای ایران را به رسمیت شناخته است، گفت: آب سنگین صادر می کنیم، کیک زرد خریداری می کنیم و در واقع موضوع فعالیت هسته ای ایران رسمیت پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسینعلی امیری، پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه 'زنجان یک' و پروژه های برق منطقه ای زنجان ، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های رئیس جمهور حل موضوع هسته ای و در واقع گشودن یک فصل جدیدی در روابط بین الملل، حضور در جامعه جهانی و به سامان رساندن پرونده هسته‌ای ایران بود.

امیری ادامه داد: با تلاش‌های تیم مذاکره کننده، خوشبختانه با یک قطعنامه، سایه حقوقی قطعنامه‌های ظالمانه علیه کشور و ملت ایران صادر شده بود، رفع شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری یادآور شد: حتی کشورهایی هستند که با وجود اینکه مشمول فصل ۷ منشور شورای امنیت شدند به ویژه در ارتباط با فعالیت های هسته ای، تمامی تجهیزات و امکانات فنی آنها را ضبط و معدوم و از بین بردند اما کماکان سایه شمول فصل ۷ منشور بر سر آنها سنیگنی می کند.

وی، در بخشی از سخنان خود، تصریح کرد: با یک قطعنامه آثار حقوقی قطعنامه های ظالمانه قبلی صادره از سر کشومان برداشته شد که این امری منحصر و البته از عنایات خداوند متعال نسبت به این سرزمین است.

 اظهار کرد: از زمان به سامان رسیدن برنامه مشترک با ۵+ ۱ با جامعه جهانی در تجارت جهانی سهم خوبی پیدا کردیم و حضور شرکت های مختلف از اطراف دنیا و سفر هیات های متعدد اقتصادی از کشورهای جهان به کشورمان به طور کامل معنا دار است.

امیری ادامه داد: خوشبختانه شاهد شروع عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان ۱ با همکاری یک شرکت از کشور چین هستیم که به طور قطع و با توجه به پیشینه ارائه شده همکاری ها در سطح بسیار بالا و با کیفیت خوبی انجام خواهد گرفت.

معاون پارلمانی ردیس جمهور اظهار کرد: از ۲۵ هزار مگاوات برق که مقرر شده در سال های ۹۵ و ۹۶ که جزء برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی است در کشور باید انجام بگیرد ، هشت درصد آن معادل ۲ هزار مگاوات مربوط به استان زنجان است.

امیری در پایان اضافه کرد: استان زنجان در برنامه های استراتژیک کشور به عنوان یکی از قطب های صنعت برق و الکترونیک و آی تی کشور تعریف شده و دولت هم برای انجام و تحقق این پروژه که جز برنامه های اقتصادی است از هر حیثت توجه جدی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز