خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با همتای افغانی:

تهران اعتقادی به تروریزم خوب و بد ندارد/ پیشرفت و ثبات افغانستان را پیشرفت و ثبات ایران می‌دانیم

وزیر امورخارجه افغانستان که در حال دیدار رسمی از ایران است، بعدازظهر امروز دوشنبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، این سفر که در راستای تقویت و توسعه مناسبات فیمابین دو کشور دوست و همسایه انجام می‌شود، زمینه‌ساز رایزنی‌های هرچه بیشتر تهران و کابل در گسترش همه جانبه روابط خواهد بود.

محمدجواد ظریف در این دیدار ضمن ابراز خیرمقدم به همتای افغانستانی خود ابراز داشت: کشور افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزا و ویژه‌ای برخوردار است و همانطور که بارها در ملاقات با تمامی مقامات افغانستانی اعلام کرده‌ام، پیشرفت، ثبات و امنیت شما را ما نیز پیشرفت، ثبات و امنیت خود می‌دانیم.

وی همچنین تاکید کرد البته موضوع امنیت برای هر دو کشور ما از اهمیت خاصی برخوردار است و لازم است طرفین همواره به رایزنی‌های مستمر خود در این خصوص ادامه دهند. 

وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید بر گسترش پدیده شوم افراط‌گرایی و تروریزم در منطقه بر ضرورت مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: ما اعتقادی به تروریزم خوب و بد نداریم و لازم است با تمام گروه‌های افراطی و تکفیری مقابله شود. 

صلاح‌الدین ربانی وزیر امورخارجه افغانستان ضمن تشکر از مهمان‌نوازی طرف ایرانی و با اشاره به سفرهای متعدد مقامات افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران گفت: این دیدارها بیانگر اهمیتی است که جمهوری اسلامی ایران برای دولت و ملت افغانستان دارد. 

وزیر امور خارجه افغانستان در ادامه از مقام معظم رهبری در خصوص صدور مجوز تحصیل کودکان افغانی در جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین بر اهمیت بندر چابهار برای توسعه افغانستان تاکید کرد و گفت: این بندر قادر خواهد بود نقش بسزایی در توسعه و آبادانی افغانستان ایفاء نماید.

همچنین طرفین در خصوص تشکیل کمیته آب، لزوم صدور پاسپورت الکترونیکی برای افغانستانی‌ها، تعرفه کمرگی، قانونمند کردن حضور مهاجران افغانستانی در ایران، تخفیف مجازات و تبادل زندانی‌ها،مبارزه با جعل اسناد کنسولی، موضوع ترانزیت و مشارکت و همکاری دو کشور در اجلاس های منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی و تبادل نظر کردند.

کد خبر : ۴۰۵۸۸۷