خبرگزاری کار ایران

انصاری در همایش طلاب شیعه و سنی در زاهدان:

برجام، برداشتن مانعی بسیار بزرگ از پیش پای ملت بود

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید براینکه سیستان و بلوچستان به برکت اقدامات وحدت آفرین دولت یازدهم یکی از امن ترین استانهای کشور است، گفت: دستگاه های امنیتی و انتظامی باید از ظرفیت علمای شیعه و سنی در این استان که نقش محوری و کلیدی برای تامین امنیت پایدار دارند، به خوبی استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مجید انصاری روز دوشنبه در ادامه سفر خود به زاهدان در همایش طلاب شیعه و سنی که در مسجد مکی اهل سنت این شهرستان به مناسبت هفته دولت برگزار شد، افزود: هماهنگی و همدلی بین علمای اهل تشیع و تسنن در سیستان و بلوچستان برقرار است و دشمنان سعی می کنند با ایجاد اختلاف استان و کشور را ناامن کنند که با هوشیاری علمای این استان به هدف شوم خود نرسیده و هرگز نخواهند رسید.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: با وجود ناامنی در سراسر دنیا امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از امن ترین کشورهای جهان است و دشمنان سعی دارند امنیت را از این کشور سلب کنند که همه باید در ایجاد امنیت نقش خودمان را ایفا کنیم.

وی گفت: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان دارد به طوری که ۲۰ درصد اعتبار تملک دارایی وزارت بهداشت و درمان را برای بهبود شاخص های بهداشتی و درمانی این استان اختصاص داده است.

انصاری با اشاره به تورم بالای ۴۰ درصد، رکود منفی ۶.۸ درصد و تحریم های ظالمانه استکبار علیه ملت ایران در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: دولت یازدهم در شرایط بسیار سختی کشور را تحویل گرفت و توانست در مدت این سه سال بسترهای رشد و توسعه همه جانبه ایران اسلامی را فراهم سازد و یک سال زودتر از زمان وعده خود توانست تورم ۴۴ درصدی را تک رقمی کند که این کار بسیار بزرگی است.

معاون حقوقی رئیس جمهور  گفت: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته با تکیه بر خداوند متعال و حمایت های بی دریغ مردم و رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب برای پیشرفت نظام و اعتلای جایگاه ایران در عرصه‌های بین‌المللی توانسته گام‌های بلندی بردارد.

وی با اشاره به درآمدهای نفتی بی‌سابقه کشور در دوران هشت ساله دولت قبلی، افزود: دولت تدبیر و امید زمانی سکان امور را در دست گرفت که تحریم‌های مختلفی علیه کشور اعمال شده و خبری از این درآمدها نبود و دولت با انبوهی از بدهی‌های فزآینده دولت قبل به پیمانکاران و بانک‌ها و سایر مشکلات روبه رو شد.

انصاری به میزان ذخیره گندم کشور درابتدای سال ۹۲  اشاره کرد و گفت: وضعیت ذخیره گندم ما در بعضی از استان‌ها طوری بود که بیشتر از ۳ روز و حتی در کل کشور نیز فقط تا ۱۸ روز وجود داشت اما دولت با وجود خشکسالی که در بیشتر استان‌های کشور حاکم بود توانست میزان ذخیره گندم را تا ۲ ماه کامل تامین کند و این میزان را به ۱۴ میلیون تن ارتقا بخشد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در عرصه رونق کشاورزی در کشور تحول بزرگی رخ داده و همچنان در حال توسعه است، ادامه داد: دولت یازدهم ظرف سه سال با وجود خشکسالی‌های متمادی در زمینه خودکفایی گندم کشور که ۶ میلیون تن واردات در دولت قبل بود، با خرید ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور کار بسیار بزرگی انجام داد.

وی با اشاره به رکورد زنی دولت تدبیر و امید در تولید شکر اظهار داشت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شده که در این زمینه نیز به خودکفایی رسیدیم.

انصاری با اشاره به دستاوردهای برجام تصریح کرد: برجام یک هدف سیاسی نبود بلکه برداشتن یک مانع بسیار بزرگ از پیش پای ملت بود زیرا تحریم‌ها عرصه اقتصاد ایران را مانند دوران دفاع مقدس تنگ کرده بود.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: تیم هسته‌ای دولت تدبیر و امید با ۱۸ ماه کار جهادی و عزتمندانه با تکیه بر دانش حقوقی و منطق مذاکره توانست در مقابل ابر قدرت‌های جهانی پیروز شوند و این افتخار در تاریخ ایران درخشان می‌ماند.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای تمام خطوط قرمز مقام معظم رهبری را در مذاکرات رعایت کردند، افزود: اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما توانستند با استقامت در برابر قدرت‌های بزرگ جهانی پرونده ایران را از شورای امنیت بیرون آورند که این خود کار بسیار عظیمی بود که اتفاق افتاد.

انصاری اظهار داشت: کشورهای غربی بالاخره بعد از ۱۸ ماه مذاکره فشرده جمهوری اسلامی ایران را در دانش هسته ای به رسمیت شناختند این در حالی بود که اوباما بارها اذعان کرده بود که می خواستیم تمام پیچ و مهره های مراکز هسته ای ایران را برچینیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: امروز نه تنها مراکز هسته‌ای ما برچیده نشده بلکه توانستیم آب سنگین اراک را به فروش برسانیم. به برکت برجام ما امروز کیک زرد  خریداری و در کشور غنی سازی می کنیم و با نظارت آژانس بین المللی به فروش می رسانیم.

وی افزود: فعالیت های هسته ای نطنز، فردو و اراک به هیچ عنوان به حالت تعلیق در نیامده و امروز توانستیم به باشگاه هسته ای دنیا بپیوندیم و به رغم بدعهدی‌هایی که گاهی بعضی از شرکت ها و بانک های آمریکایی انجام می دهند، تمام تحریم های اقتصادی از لحاظ حقوقی برداشته شده است.

انصاری با اشاره به سفر هیات های بلند پایه خارجی به کشور، افزود: در سه ساله دولت یازدهم روابط ایران با جوامع بین المللی افزایش یافته و امروز دیگر ایران هراسی در جهان مطرح نیست.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: دولت تدبیر و امید جایگاه ایران را در بین جوامع بین المللی چنان ارتقا داده که امروزه تمام کشورهای خاورمیانه دست نیاز خودشان را به سمت کشور ما دراز کرده اند.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه ی سلامت کشور دست به اقدامی زد که در طول تاریخ کشور بی سابقه بوده است.

کد خبر : ۴۰۵۸۹۲