خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مطرح کرد؛

نگرانی آمریکا از استقرار سامانه‌های اس-۳۰۰ در ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در خصوص استقرار سامانه اس-۳۰۰ در ایران گفت: ما در این مورد احساس نگرانی می‌کنیم و جان کری نیز در دیدار هفته گذشته با همتای روسیه‌ای خود در این خصوص با صراحت صحبت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه آمریکا، جان کربی در نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص استقرار سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ در اطراف نیروگاه فردو و اینکه آیا در نشست هفته گذشته جان کری با همتای روس خود صحبتی در خصوص فروش سلاح‌های پیشرفته به ایران شده است یا خیر، گفت: تمرکز وزیر امور خارجه ایالات متحده در دیدار هفته گذشته با لاوورف بر روی مسائل سوریه و دیگر معضلات خاورمیانه نظیر یمن و لیبی و همچنین اوکراین بوده است.

او اضافه کرد: جان کری در مورد بسیاری از موقعیت‌هایی که ما در خصوص آن احساس نگرانی می‌کنیم نظیر فروش سامانه‌های دفاعی  پیشرفته‌ای مثل اس-۳۰۰ به ایران به صراحت با لاوورف بحث کرده است.

کربی خاطرنشان کرد: ما اخباری را در خصوص استقرار این سامانه شنیده‌ایم. این باعث نگرانی ماست چراکه ما به مدت طولانی نسبت به فروش این سامانه به ایران شکایت داشته‌ایم. ما قرار است برای دریافت اطلاعات بیشتر مشاوره‌های نزدیکی با شرکایمان در این زمینه داشته باشیم.

کد خبر : ۴۰۶۰۴۷