خبرگزاری کار ایران

یاشار سلطانی به ایلنا خبر داد؛

قالیباف و چمران شاکی پرونده افشای تخلفات شهرداری تهران

سردبیر وبسایت خبری معماری نیوز که روز گذشته به دادگاه رسانه تهران احضار شده بود، گفت: شاکی افشای تخلفات شهرداری قالیباف و چمران هستند.

یاشار سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به احضارش به دادگاه به‌خاطر انتشار خبر لیست واگذاری‌های شهردار تهران به برخی اعضای شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: صبح امروز وکیل او به شعبه دو بازپرسی رسانه تهران مراجعه داشته که به او اعلام کرده‌اند که شاکی بنده آقایان محمد باقر قالیباف و مهدی چمران بوده‌اند.

به گفته سلطانی روز گذشته دادسرای رسانه با ارسال پیامکی او را به شعبه دوم بازپرسی احضار کرده‌ است و این موضوع از این جهت که در پرونده‌های قبلی معماری‌نیوز همواره او به شعبه چهارم فراخوانده می‌شده باعث تعحب بوده و اینکه بر همین اساس روز گذشته برای او محرز شد که این احضاریه ربطی به شکایت‌های قبلی نداشته است.

او در مورد خود پرونده افشای واگذرای‌های شهرداری گفت: در این گزارش چیزی به صورت احتمال مطرح نشده و محمدجواد شوشتری مشاور و مدیر کل دفتر شهردار بر اساس حکم سازمان بازرسی کل کشور در تاریخ ۱۸ مرداد ۹۵  به ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری (از مصادیق جرم اختلاس) متهم شده است.

سلطانی ادامه داد: خاقانی مسئول و رییس سرپرست کارگروه تحقیق و تفحص از شهرداری در بازرسی کل کشور در تماس تلفنی به بنده گفتند آیا این مطالب محرمانه بوده است یا خیر، که بنده گفتم در هیچ جای این نامه‌ها مهر محرمانه نخورده است، از این رو این مطالب به هیچ وجه محرمانه نبوده است.

کد خبر : ۴۰۶۱۷۲