خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری مطرح کرد؛

اسکورت ۳۲۰۰ کشتی تجاری توسط نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: از سال ۸۷ تاکنون سه هزار و ۲۰۰ اسکورت کشتی‌های تجاری از سوی نیروی دریایی صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، دریادار حبیب‌الله سیاری صبح پنجشنبه در دومین همایش ملی فناوری نوین دریایی در دانشگاه علوم دریایی حضرت امام نوشهر وی با اشاره به نقش نیروی دریایی افزود: تاکنون از سال ۸۷ تاکنون سه هزار و ۲۰۰ کشتی‌ تجاری از سوی نیروی دریایی اسکورت شده‌اند که نشان از اقتدار نیروی دریایی در آب‌های آزاد و منطقه و دنیاست.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیکی کشور در دنیا گفت: ایران در چهارراه شرق و غرب قرارگرفته و قرار گرفتن در بهترین موقعیت مکانی در سطح جهان و در بیضی انرژی جهان باعث شده تا کشورمان به‌عنوان کشور مهم در دنیا ساخته است.

وی افزود: بیشترین تجارت کشور در ترانزیت دریایی قرارگرفته و بنابراین اهمیت مهمی در دریا وجود دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ظرفیت‌های تجاری و نظامی دریا و توجه جدی به این ظرفیت گفت: توجه به ظرفیت‌های دریا باید بیشتر از گذشته و با سرعت بیشتر صورت بگیرد و نیروی دریایی به‌عنوان پیشران اقتدار دریا معرفی شد و در سایه امنیت است که مسیر پیشرفت را پیش برد. .

دریادار سیاری افزود: در همه ابعاد نیاز به فناوری نوین است و شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع و دانشگاه‌ها و پژوهشگران باید در این مسیر در کنار دانشگاه‌های علوم دریایی و نیروی دریایی باشند.

وی تأکید کرد: برای توجه به منافع کشور باید فرهنگ‌سازی شود و هم دولت و هم مجلس به‌ویژه کمسیون امنیت ملی مجلس در موضوع سواحل مکران و امنیت دریایی نقش محوری در شکوفایی ظرفیت دریا خواهد داشت.

دومین همایش ملی فناوری‌های نوین دریایی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس آغاز بکار کرد و برای دومین همایش ملی فناوری‌های نوین بیش از ۵۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال‌شده که ۲۵۵ مقاله برای شرکت در همایش پذیرفته شد. ز مجموع مقالات ارسال‌شده ۱۱۵ مقاله به‌صورت شفاهی و ۱۴۰ مقاله به‌صورت پوستر ارائه خواهد شد

کد خبر : ۴۰۶۹۰۶