خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

فراکسیون اهل سنت مجلس؛ اقلیت بانفوذ در سایه امید +جدول

بیشترین تعداد نمایندگان اهل سنت مجلس در کمیسیون عمران مجلس دهم حضور دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بیست نماینده اهل سنت در ده کمیسیون مجلس عضو هستند که بیشترین تعداد نمایندگان در کمیسیون عمران است که نماینده زاهدان به عنوان نایب رئیس این کمیسیون انتخاب شده است. تعداد نمایندگان اهل سنت در مجلس قبل بیست و یک نفر بود که چهره‌هایی همچون عابد فتاحی رییس فراکسیون اهل سنت مجلس نهم، از جمله شخصیت‌هایی بود که از ورود به مجلس دهم بازماند.

جلال جلالی‌زاده از دیگر نمایندگان اهل سنت ادوار مجلس است که صلاحیت او برای حضور در انتخابات مجلس دهم از سوی شورای نگهبان تایید نشد.

محمد قسیم عثمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، از تشکیل فراکسیون اهل سنت مجلس دهم خبر داد و تاکید کرد که روح تشکیل این فراکسیون برای انسجام ملی است تا دشمنان نتوانند از اختلاف‌ها بهره‌برداری کنند و هر چیزی که باعث تفرقه بین مردم شود این فراکسیون وظیفه خود می‌داند که نسبت به آن واکنش دهد. چنانچه وقتی صداوسیما به اهل سنت بی احترامی کرد نمایندگان اهل سنت واکنش نشان دادند و اگر این اتفاق برای مقدسات شیعیان هم بیفتد فراکسیون واکنش نشان خواهد داد.

او تاکید کرد آنچه در صداوسیما رخ داد نیز یک لغزش کلامی بود و سازندگان برنامه افرادی نیستند که قصد توهین داشته باشند و معاونت پارلمانی صداوسیما هم نسبت به این حادثه واکنش نشان داد و از مسلمانان اهل سنت عذرخواهی کرد.

به گزارش ایلنا افراد زیر اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس دهم هستند:

8

در واقع از بیست نماینده اهل سنت در مجلس، بیشترین تعداد نمایندگان در کمیسیون عمران هستند. در کمیسیون کشاورزی و برنامه و بودجه هم سه نفر از نمایندگان اهل سنت حضور دارند که نایب رییسی دوم کمیسیون کشاورزی و دبیری کمیسیون برنامه و بودجه به عهده نمایندگان اهل سنت گذاشته شده است.

پراکندگی اعضای فراکسیون اهل سنت در جدول زیر مشخص است:

ج2

ضمنا خالد زمزم نژاد نیز در انتخابات بندرلنگه به پیروزی رسید اما در نهایت انتخابات این حوزه توسط شورای نگهبان تایید نشد تا یک اهل سنت دیگر از ورود به مجلس باز بماند.

کد خبر : ۴۰۷۲۴۸