خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه عربستان:

ایران بگوید قصد جنگ دارد یا نه؟

عادل الجبیر با بیان اینکه ایران باید تصمیم بگیرد آیا قصد جنگ دارد یا نه مدعی شد: با وجود مواضع ایران در منطقه، کنار آمدن با این کشور ناممکن است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری العربیه، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی، با بیان اینکه ایران به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد، مدعی شد ایران با حمایت از بشار اسد در سوریه، حزب‌الله در لبنان، و حوثی‌ها در یمن به قوانین بین‌المللی اعتنا ندارد و باید در سیاست‌های خود تغییر ایجاد کند.

جبیر که برای دیداری از ژاپن در این کشور حضور دارد، در ادعایی موهن ایران را متهم کرد که در پس برخی عملیات‌هایی که امنیت ملی کشورهای منطقه را تهدید می‌کنند، حضور دارد.

به گزارش العربیه، الجبیر با بیان این ادعا که شاهد هیچ تغییری در سیاست‌های ایران نیستیم ایران را  به تلاش برای ارسال تسلیحات به مخالفان در بحرین، کویت و عربستان سعودی متهم کرد و گفت: ایران باید تصمیم بگیرد که «آیا قصد جنگ دارد، یا نه؟»

جبیر کنار آمدن با ایران را با مواضعی که او به آنها اشاره کرد ناممکن خواند و از ایران خواست به جامعه بین‌المللی بازگردد و ارتباطات تازه‌ای را با کشورهای منطقه شکل دهد.

به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت امور خارجه چندی پیش اظهارات وزیر خارجه عربستان را «تکراری و ملال‌انگیز» خوانده گفت: «اتهام‌های واهی و ادعاهای بی‌اساس مقام های سعودی به خصوص آقای عادل الجبیر علیه نقش و تلاش‌های سازنده و مثبت جمهوری اسلامی ایران در منطقه متاسفانه بی‌اندازه تکراری و ملال‌انگیز شده است.»

کد خبر : ۴۰۷۵۰۹