خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کمیسیون شوراها به ایلنا خبر داد؛

تصویب کلیات افزایش تعداد اعضای شوراهای شهر/ با قوانین نظارتی اجازه سوءاستفاده به افراد داده نشود

عضو کمیسیون شوراهای مجلس دهم با بیان اینکه شوراهای شهر افتخار نظام است، گفت: با قوانین محکم نظارتی اجازه سوءاستفاده به افراد داده نشود.

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به مسائل مطرح شده در مورد شهرداری و شورای شهر گفت: قوه مقننه از سوی مجلس به شورای شهر نظارت خواهد کرد و این نظارت به اشکال متنوعی انجام خواهد شد.

این نماینده مجلس با شاره به طرح تغییر قانون انتخابات شوراها گفت: در مجالس گذشته به وظیفه قانونگذاری بیشتر پرداخته شده و درباره نظارت توجه کافی نشده است و همین باعث شده که مشکلاتی در شهرداری‌ها و شوراهای شهر بیاید. این نیست که همه مردم خلافکار باشند، اما سیستم باید با قوانین محکم نظارتی اجازه سوءاستفاده را به افراد ندهد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس دهم با اشاره به برخی شوراهای موفق در روستاها و شهرها تاکید کرد: افتخار جمهوری اسلامی این است که در کنار پارلمان ملی، در شوراها و روستاها هم شورا ایجاد کرد، اما در حین اجرا، افراد متخلفی پیدا شدند که باید تلاش کنیم راه را برای تخلف ببندیم.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: خوشبختانه یک‌فوریت اصلاح قانون انتخابات شوراها رای آورد و به همه نمایندگان گفته شد که اگر نظر اصلاحی دارند به سرعت وارد دستور کار شود تا اصلاحات مورد نظر اعمال شود و در صورت تصویب، این اصلاحات را لحاظ می‌کنیم.

مافی همچنین خبر داد که یکی از موارد طرحی که نمایندگان ارائه دادند و کلیات آن تصویب شد، افزایش تعداد اعضای شوراهای شهر است.

کد خبر : ۴۰۷۸۶۳