خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه ایران خبر داد؛

حمید بعیدی‌نژاد سفیر کشورمان در لندن شد

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به عنوان اولین سفیر بعد از بازگشایی مجدد سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در لندن به وزارت امور خارجه بریتانیا معرفی شده و امروز برای تسلیم استوار نامه به این کشور سفر کرد.

به گزارش ایلنا، بعد از ظهر امروز ١٥ شهریور ماه حمید بعیدی‌نژاد سفیر جدید کشورمان در بریتانیا و نیکولاس هاپتون سفیر جدید بریتانیا در تهران بطور همزمان در وزارت امور خارجه دو کشور حضور یافته و با تسلیم رو نوشت استوار نامه خود با وزرای خارجه ملاقات کردند.

یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان ضمن اعلام خبر فوق گفت: بیش از یکسال است که سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران و بریتانیا فعال بوده و کلیه امور جاری توسط کاردارهای دو کشور هدایت شده است. 

او افزود: اکنون در پی محقق شدن شرایط برای ارتقای روابط دو کشور تصمیم گرفتند که سفرای خود در تهران و لندن را  مستقر کنند.

این منبع آگاه در عین حال تاکید کرد که ارتقای روابط به معنای حل و فصل مسائل فی مابین نبوده و جمهوری اسلامی ایران کماکان دیدگاه‌های خود را بصورت دو جانبه و غیره به صراحت اعلام خواهد کرد.

حمید بعیدی‌نژاد دیپلمات ایرانی، مدیر کل اداره امور خلع سلاح و مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و همچنین رئیس تیم ایرانی در مذاکرات کارشناسی بوده است.

کد خبر : ۴۰۸۲۲۴