خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع اعلام کرد:

همکاری وزارت دفاع با بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان

وزیر دفاع اعلام کرد که با بیش از ۳ هزار شرکت توانمند صنعتی ، تحقیقاتی و دانش بنیان در قالب شبکه همکاران تعامل داریم.

به گارش ایلنا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دومین همایش شبکه همکاران وزارت دفاع طی سخنانی با تبیین جایگاه و نقش شرکت‌های صنعتی ، تحقیقاتی و دانش بنیان در توانمندسازی صنایع دفاعی و تقویت بنیه دفاعی کشور گفت: امروز مفتخریم که فرمانده معظم کل قوا وزارت دفاع را به عنوان نمونه بارز همکاری صنعت و دانشگاه می‌شناسند و بر این نکته تأکید دارند که از عوامل برجسته پیشرفت صنایع دفاعی کشور ارتباط بخش دفاع با دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان است.

وی از شبکه همکاران وزارت دفاع به عنوان رزمندگانی یاد کرد که با کار جهادی و نقش آفرینی در ارتقاء قدرت دفاعی ،اقتدار و امنیت ملی را استحکام می‌بخشند.

 وزیر دفاع، تبیین سیاست‌های وزارت دفاع در خصوص شبکه همکاران، هم‌افزایی تعامل موثر با شرکت‌های همکار، شناسایی دغدغه‌های تأمین‌کنندگان در همکاری با وزارت دفاع و تجلیل از شرکت‌های برتر را از مهم‌ترین اهداف برگزاری دومین همایش شبکه همکاران وزارت دفاع برشمرد و تصریح کرد: مجموعه وزارت دفاع و شبکه همکاران باید به شکلی تعامل و همکاری نمایند که به عنوان مجموعه‌ای واحد سیاست‌ها و اهداف نظام را در این حوزه راهبردی به طور کامل و جامع محقق نمایند.

 دهقان با اشاره به اینکه بهره‌برداری موثر از ظرفیت، توان ، تجربه و تخصص دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از مطالبات جدی فرماندهی معظم کل قوا است، تأکید کرد: مناسبات ما براساس مدل راهبردی بلندمدت ، هدف دار و بر پایه اعتماد متقابل به شکلی که باید همواره همکار و همپای هم باشیم تعریف شده و این رویکرد می‌تواند حرکت ما را به سوی ایجاد شبکه همکاران توانمند، پویا و پایدار شتاب بخشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه شرکت‌های صنعتی ، تحقیقاتی و دانش بنیان فعال در شبکه همکاران وزارت دفاع می‌بایست به عنوان زنجیره‌های متصل به هم بالاترین نیازهای بخش دفاع را در کمترین بازه زمانی تأمین کنند تأکید کرد: این روند را باید به شکلی سامان دهیم که منجر به ایجاد برندهایی گردد که بتوانیم با آن در بازارهای جهانی رقابت کنیم.

دهقان، سرریز دانش و فناوری در صنعت دفاعی به سایر بخش‌های کشور برای کمک به توسعه ملی را از راهبردهای مهم وزارت دفاع برشمرد و گفت: شبکه همکاران وزارت دفاع در این زمینه می‌توانند نقش بسیار ممتازی را ایفاء نمایند.

وزیر دفاع در پایان از همکاری و تلاش جهادی مجموعه عظیم شبکه همکاران وزارت دفاع که به رغم محدودیت‌ها و موانع پیش رو در عرصه مهم و راهبردی صنعت دفاعی قدم گذاشته‌اند تشکر و قدردانی کرد.

در ابتدای این همایش نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان ضمن استقبال از برگزاری چنین همایش‌هایی به طور مبسوط دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون نحوه تعامل با وزارت دفاع و رفع موانع و مشکلات موجود ارایه کردند.

گفتنی است در بخش پایانی این همایش از شرکت‌های برتر همکار با وزارت دفاع با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

کد خبر : ۴۰۸۴۲۹