خبرگزاری کار ایران

قاسمی با محکوم کردن حملات تروریستی در بغداد و کابل:

تفکر حاکم بر گروه‌های تروریستی، امنیت کشورهای منطقه را نشانه گرفته است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در بغداد و شهر کابل، با مردم و دولت‌های عراق و افغانستان ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی ضمن محکوم کردن حملات تروریستی روز گذشته در منطقه «کراده» بغداد در عراق و شهر کابل در افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از مردم بی‌گناه در این دو کشور شده است، با مردم و دولت‌های عراق و افغانستان ابراز همدردی کرد. 

وی ادامه داد: ریشه و تفکر واحد حاکم بر گروه‌های تکفیری - تروریستی، ثبات و امنیت کشورهای این منطقه را نشانه رفته و در میان سکوت و بی‌تفاوتی جامعه بین‌المللی هر روز جان صدها تن از مردم بی‌گناه کشورهای منطقه را می‌گیرند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: مادامی که جامعه بین‌المللی اراده لازم و واقعی برای شناسایی ریشه‌های تروریسم تکفیری – وهابی نداشته باشد و کشورهای حامی این گروه‌های تروریستی را مجبور به پاسخگویی و قطع حمایت‌های خود از این گروه‌ها نکند، اقدامات خشونت‌طلبانه و تروریستی آنان ادامه خواهد داشت و جهانیان هر روز شاهد آلام و رنج مردم بی‌گناه و بی‌پناه این کشورها خواهند بود.

وی گفت: هشدار می‌دهیم هر روز تأخیر در علاج این بیماری بدخیم باعث همه‌گیر شدن و سرایت آن به تمام نقاط جهان و ایجاد چالش‌های جدی‌تر و خطرناک‌تر خواهد شد که البته آن زمان اقدام برای درمان آن دیر خواهد بود. 

بهرام قاسمی بار دیگر از جامعه جهانی اعم از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی خواست به وظایف و مسئولیت‌های قانونی و بین‌المللی و رسالت انسانی و اخلاقی خود در مبارزه واقعی و عملی با تهدید ضدبشری تروریسم عمل کنند و تا زمان باقی است به بی‌تفاوتی خود نسبت به این جنایات و کشورهای حامی این گروه‌ها پایان دهند.

کد خبر : ۴۰۸۴۷۲