خبرگزاری کار ایران

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات ولیعهد عربستان:

حکام سعودی ملت‌های مسلمان منطقه را قربانی بازی‌های سیاسی خود می‌کنند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن ابراز تأسف از اظهارات نابخردانه ولیعهد عربستان تأکید کرد: حکام سعودی مستقیم و غیر مستقیم ملت‌های مسلمان منطقه را قربانی بازی‌های سیاسی فریبکارانه خود می‌کنند.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزرات امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر ولیعهد عربستان ، این سخنان را تکراری و نوعی «فرار به جلو» حکام آل سعود توصیف کرد و افزود: سران سعودی همچنان با تکرار اتهامات ناروای خود نسبت به سیاسی سازی مناسک حج از سوی ایران سعی در پیشبرد بازی مکرر ، بی‌حاصل و سلب مسؤولیتی سنگین از خود دارند که یک سال است از انجام آن شانه خالی می‌کنند.

 

وی افزود: ولیعهد عربستان که اینچنین بر لزوم حفظ امنیت حج تأکید می‌کند باید درماندگی دولتش را در حفظ امنیت حج در سال گذشته به یادآورده و پاسخگوی ملت‌های داغدار حادثه دردناک منا باشد. حاکمانی که امروز داعیه حفاظت از آموزه‌های اسلامی را دارند باید پیش از آن به تعقیب قضایی مقصرانی همت گمارند که جان حجاج مظلوم  را بی‌ارزش شمرده و مانع از تشکیل هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی اسلامی شدند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن ابراز تأسف از اظهارات نابخردانه ولیعهد عربستان تأکید کرد: نتایج ناتوانی و ناکارامدی در برگزاری حج و  بروز فاجع بزرگ انسانی در این مراسم  متوجه حاکمانی است که نه تنها از کشته شدن هزاران تن از مهمانان بیت الله الحرام ابراز تأسف نکرده‌اند بلکه مستقیم و غیر مستقیم ملت‌های مسلمان منطقه را قربانی بازی‌های سیاسی فریبکارانه خود می‌کنند.

کد خبر : ۴۰۸۶۷۴