خبرگزاری کار ایران

در دیدار پاک‌آیین با رئیس دانشگاه باکو مطرح شد؛

تقویت همکاری‌های دانشگاهی ایران و جمهوری آذربایجان

رئیس دانشگاه دولتی باکو در دیدار با سفیر ایران ضمن تشریح روابط بین‌المللی این دانشگاه با کشورهای دیگر، از همکاری با مراکز آموزش عالی ایران و گسترش روابط علمی و آموزشی با دانشگاه‌های تهران و تبریز ابراز رضایت کرد.

به گزارش ایلنا، محسن پاک‌آیین سفیر کشورمان ضمن حضور در دانشگاه دولتی باکو با پرفسور آبل محرم اف رئیس این دانشگاه دیدار و مذاکره کرد.

پاک‌آیین در این ملاقات از سفر پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز به باکو در آینده نزدیک خبر داد و از انتشار نشریه‌های مشترک بین دانشگاه دولتی باکو و رایزنی فرهنگی سفارت ابراز خرسندی کرد.

وی تدریس زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه، آموزش کادر و همکاری دانشگاه‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف علمی از جمله نانوتکنولوژی را اقدامی مهم جهت تقویت ارتباطات علمی دانست. 

پاک آیین همچنین از حمایت‌های دانشگاه دولتی باکو از دانشجویان ایرانی قدردانی کرد.

در این دیدار که با حضور ابراهیم ابراهیمی نائید، رایزن فرهنگی سفارت انجام شد، رئیس دانشگاه دولتی باکو ضمن تشریح روابط بین‌المللی این دانشگاه با کشورهای دیگر از همکاری با مراکز آموزش عالی ایران و گسترش روابط علمی و آموزشی با دانشگاه‌های تهران و تبریز ابراز رضایت کرد.

آبل محرم‌اف با یادآوری حضور خود در مراسم جشن هشتادمین سال تصویب قانون تأسیس دانشگاه تهران و استقبال از سفر رئیس دانشگاه تبریز به باکو، علاقه مندی دانشگاه‌های جمهوری آذربایجان به گسترش همکاری با دانشگاه‌های ایران را اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی مشترک گفت: دو کشور باید در زمینه علمی همکاری‌های خود را گسترس دهند.

محرم‌اف از فعالیت‌های دیپلماتیک چهار ساله محسن پاک‌آیین در جمهوری آذربایجان قدردانی کرد و خواهان نگارش خاطرات سفیر ایران از دوره ماموریت خود در باکو شد.

کد خبر : ۴۰۸۷۳۳