خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در نشست خبری:

شورایعالی امنیت ملی برای حصر از کسی مجوز نگرفت/ چند بچه کارشناس صداوسیما شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۸۰۷

نایب‌رییس مجلس دهم نسبت به مخالفان FATF واکنش نشان داد و با انتقاد از رویکرد غیرکارشناسی صداوسیما در تحلیل مسائل سیاسی و اقتصادی، گفت: تا زمانی که شفافیت نباشد، فساد اقتصادی، مالی و دزدی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مسعود پزشکیان نشست خبری روز گذشته خود در تبریز که به زبان آذری و در جمع اهالی رسانه و خبرنگاران آذری‌زبان برگزار شد، با انتقاد شدید از نحوه پوشش صحبت‌های خود درباره FATF در یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا، اعلام کرد: هنگامی که گروهی راجع به هرچیزی صحبت می‌کنند و هر موضوع را کارشناسی و تحلیل می‌کنند، نتیجه این می‌شود که چیزی حل نمی‌شود. صادقانه می‌گویم از این موضوع اطلاع ندارم، اما می‌دانم که در کشورهای پیشرفته به این سادگی نمی‌شود پول جابه‌جا کرد.

او ادامه داد: برخی از یک موضوع ساده یک جریان سیاسی درست می‌کنند،  اما باید جرات داشته باشیم در مورد چیزهای که تخصص نداریم بگوییم نمی‌دانم. به دولت بدگویی می‌کنند و می‌گویند فلانی از هیچ چیزی سر در نمی‌آورد. بدون اطلاعات مدیریت بی‌معنی است، برخی می‌ترسند اطلاعاتشان شفاف شود، اداره کردن مملکت شفافیت اطلاعات نیاز دارد و چپ و راست نمی‌شناسد. عده‌ای در حرکتی کاملا هدفمند تلاش می‌کنند همه دستاوردهای دولت را ناچیز جلوه دهد.

الان برایشان FATF مهم شده است!!

او افزود: مخالفان دولت به این توجه کنند که چه کسی جلوی روندی که پیش می‌رفت را گرفت و اگر این اقدامات نمی‌شد چه بلایی سر مملکت می‌آمد اگر ما برجام را قبول نمی‌کردیم، چه بر سر مملکت می‌آمد؟ اینکه عربستان این همه نفت را می‌برد مهم نیست اما برخی رسانه الان برایشان FATF  مهم شده است.

گذشت زمانی که یک نفر بگوید از همه چیز سر در می‌آورم

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: هر کاری نیاز به کارشناسی دارد. گذشت زمانی که یک نفر بگوید من از همه چیز سر در می‌آورم هر کاری نیاز به تخصص دارد. اینکه فردی بگوید من در همه چیز متخصص هستم توهین به شعور مردم و خیانت به جامعه است. ما باید جسارت داشته باشیم و بگوییم برخی چیزها را نمی‌دانیم.

تا زمانی که شفافیت نباشد، فساد اقتصادی، مالی و دزدی ادامه دارد

نایب‌رییس نخست مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مسائل بانکی و بین‌المللی علاوه بر علم کارشناسی، نیازمند تجربه است، یادآور شد: خبرنگاری که با من صحبت کرده از چیزی خبر ندارد اما به حرف‌های من تحلیل‌هایی هم اضافه می‌کند که نشان می‌دهد، صداقت ندارند و از خودشان تفسیر ارائه می‌دهند، اصلاً معلوم نیست تحصیلات و سوادشان درچه حد است، فساد اقتصادی، مالی و دزدی تا زمانی ادامه خواهد داشت که ما شفافیت نداریم و در این میان یک عده از شفافیت می‌ترسند.

آمریکا، اسرائیل و عربستان با برجام و ‌FATF مخالف هستند

این عضو فراکسیون امید در مجلس دهم خاطرنشان کرد: عده‌ای مصمم هستند این دولت هر کاری که انجام می‌دهد، با استفاده از مباحث مربوط به آمریکا و اسرائیل را در بحث‌های خود آن را خراب کنند و یک عده از اینکه آمریکا انقدر برای ما بازی درمی‌آورد، خوشحال هستند.

او گفت: فراموش نکنیم آمریکا و اسرائیل و عربستان همانطور که با برجام مخالف بودند با FATF  هم مخالفت می‌کنند اما سوال این است که چرا برخی در داخل از شفافیت می‌ترسند. کسانی که از پول بیت‌المال سوءاستفاده می‌کنند، از بازی‌هایی که آمریکا علیه ما به راه می‌اندازد، خوشحال می‌شوند.

چرا کسی متوجه اختلاس ٨ هزار میلیاردی نشد؟

پزشکیان با بیان این‌که هیچ اصراری برای عقد قرارداد با کشورهای دیگر نیست، گفت: اگر از نظر شما ایراد دارد، با این افراد و گروه‌ها مراوده مالی برقرار نکنید و قرارداد نبندید، اما این مشکل را حل نمی‌کند و باید قبول کنیم که بانک‌های ما مشکل دارند. در کشور این‌همه سازمان برای مقابله با فساد درست کردیم اما باز هم می‌بینیم فساد وجود دارد. چرا کسی نمی‌پرسد ٨ هزار میلیاردی که در دولت قبل جابه‌جا شده، کجاست؟ سوال این است که چگونه ۸ هزار میلیارد جابه جا شده و کسی نفهمیده است!

کسی خائن است که از شفافیت می‌ترسد

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسی خائن است که از شفافیت می‌ترسد. اگر شفافیت وجود داشت، نمی‌شد فردا یک نفر را گرفت که ۲ میلیارد و ٨٠٠ میلیون یورو خورده باشد.

پزشکیان با اشاره به هم‌صدایی مخالفان طرح با عربستان و اسرائیل گفت: همان‌طور که در موضوع برجام، مخالفان داخلی و خارجی همراه شده بودند، باز هم این اتفاق در حال رخ‌دادن است. این کارها تنها برای تخریب دولت است، چرا از شفافیت می‌ترسید، زمین‌خواری‌هایی که رهبری امر می‌کنند با آن مبارزه کنید و نمی‌توانند برای این است که شفافیت وجود ندارد.

چند بچه به‌عنوان کارشناس در صداوسیما درباره سیاست و اقتصاد نظر می‌دهند

نایب‌رییس مجلس تصریح کرد: کسی که کارشناسی می‌کند باید کارشناس باشد. صداوسیما چند بچه را گذاشته درباره سیاست و اقتصاد کشور نظر بدهند. هرکس از جایش بلند شد، نمی‌شود به او گفت کارشناس. این توهین به شعور جامعه است و با همین مدل کارشناسی‌ها فساد و رانت و تورم ایجاد می‌شود. کسانی که می‌خواهند کشور را بفروشند از شفافیت می‌ترسند.

کسانی که می‌خواهند کشور را بفروشند از شفافیت می‌ترسند

پزشکیان با انتقاد از سیاسی‌کاری منتقدان اجرای FATF گفت: اصلا اگر نمی‌خواهید اعلام کنید که کلاً با خارج ارتباط نداشته باشیم، ولی چرا در داخل پول‌های ما شفاف نیست؟ اگر نمی‌خواهید با جهان رابطه داشته باشید، اشکالی ندارد، اما چرا قضیه را سیاسی می‌کنید و به دولت حمله می‌کنید؟ کسانی که می‌خواهند کشور را بفروشند، معلوم است که باید از شفافیت بترسند، هم حقوق می‌گیرند، هم می‌خورند، هم مالیات نمی‌دهند.

مملکت را گرفتیم و جوانان را بیکار نگه‌داشتیم

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نامه سرگشاده‌ای که علیه او در یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا منتشر شد، گفت: می‌گویند تن ستارخان را در قبر به لرزه انداختی؛ تن ستارخان خیلی وقت است که به لرزه افتاده است! چون مملکت را ما گرفته‌ایم و جوانان را بیکار نگه داشتیم، بازار را خراب کردیم! قراربود کشور را بسازیم، به جوانان کار بدهیم، فساد و فحشا را جمع کنیم، رشوه و رانت و قاچاق در کشور نباشد، ولی هست. تن ستارخان خیلی وقت است که به لرزه افتاده است.

نمی‌شود یک نفر راحت سخنرانی کند، یک نفر نتواند از خانه‌اش خارج شود

نایب رییس مجلس همچنین در پاسخ به سوالی در مورد سفرهای انتخاباتی احمدی‌نژاد اینگونه توضیح داد: درصورتی که این سفرها انتخاباتی است که خلاف قانون است. اما ما نباید ذهنیت‌خوانی و نیت‌خوانی کنیم. اگرچه مشلات اصلی امروز ما از احمدی‌نژاد است، ولی او به عنوان یک فرد می‌تواند سخنرانی داشته باشد. اما باید به افراد دیگر هم این اجازه داده شود؛ نه اینکه یک نفر راحت برود سخنرانی کند و یک نفر حتی نتواند از خانه‌اش خارج شود.

او اضافه کرد: دلار در دولت احمدی‌نژاد بیش از سه‌هزار تومان شد، جلوی افزایش قیمت دلار و نرخ تورم را چه کسی گرفت؟ چه کسی تورم را کاهش داد؟ اگر مرد هستند بیایند اینها را بگویند، بگویند اگر آن روند ادامه پیدا می‌کرد، حالا قیمت دلار چند تومان بود؟! فرهنگ و سیاست و اقتصاد را چه کسی خراب کرده؟ ادارات ما را که آمریکا خراب نکرده، این همه قاچاق و مشکلاتی که وجود دارد تقصیر همه ماست ولی کسی قبول نمی‌کند.

سخنانم را عمداً تحریف کردند

او اظهار داشت: آیا همه مشکلات ما زیر سر آمریکا و اسرائیل است؟ این میزان فساد و قاچاق را آمریکا در ایران ایجاد کرده است؟ همه می‌گویند ما نبودیم و دیگری این کارها را کرده است. متاسفانه در مصاحبه اخیر خبرنگار جوری جلوه داده که گویی من نسبت به سپاه موضع دارم در حالی‌که من در پاسخ به سوال خبرنگار گفتم سپاه باید کارش را با کارشناسی حل کند. اینکه حرف من را طوری منعکس کنند که انگار من با سپاه مشکل دارم مغرضانه است. آنها می‌گویند سپاه می‌تواند کاری که انجام آن غیر ممکن است را هم انجام دهد من هم گفتم اگر اینطور است بانک خودش هم وجود دارد. این یعنی من با سپاه دشمنم؟ برخی از عمد هر کاری می‌کنند که بگویند یک عده ضد رهبری هستند. بارها گفته ام اگر سپاه و بسیج نباشند، مملکت به هم میرزد.

هرکسی بله‌قربان‌گو نباشد را ضد انقلاب معرفی می‌کنند

این عضو فراکسیون امید در مجلس با تاکید بر اهمیت تخصص‌گرایی در مجلس، ادعای برخی که می‌گویند او به سپاه توهین کرده پرداخت را هدفمند دانست و گفت: حرف من این است که برای حل مشکل سپاه باید توسط کارشناسان راهکار پیدا شود، راهکار توسط من پیدا نمی‌شود، اینکه می‌گویم راه‌حل را باید کارشناس بدهد؛ یعنی من با سپاه مشکل دارم؟ برخی افراد از روی عمد این کار را می‌کنند که بگویند به فلانی توهین کردی و رقیب خود را از میدان به در کنند، درحالی‌که حرف من هیچ ربطی به سپاه ندارد. هرکس بله‌قربان‌گو نباشد می‌خواهند او را ضدانقلاب معرفی کنند.

اگر ۱۰۰ میلیارد پول ببرند با بیاورند، کسی نمی‌پرسد از کجا آوردی

باید قبول کنیم که در حال حاضر در گردش پول ما شفافیت نیست. در این مملکت راحت می‌توان ۱۰۰ میلیارد پول را جابجا کرد و کسی هم نمی‌پرسد، چگونه این کار را می‌کنی و این پول را از کجا آورده‌ای؟ این مملکت باید شفاف شود. من اگر وقت داشته باشم، حتماً از پشت تریبون مجلس هم این‌ها را خواهم گفت.

چرخش مالی در ایران شفاف نیست

نایب‌رییس اصلاح‌طلب مجلس با تاکید بر این‌که اساس FATF شفاف‌سازی است، خاطرنشان کرد: فارغ از این‌که باید با دنیا همکاری کنیم و قرارداد ببندیم یا نه، حرف من این است که چرخش پول ما شفاف نیست، بانک‌ها شفاف نیستند، هیچ ضابطه‌ای وجود ندارد.

مردم در انتخابات خلاف خواست صداوسیما عمل کردند

پزشکیان گفت: صداوسیما فردی را به عنوان کارشناس معرفی می‌کند که حتی نمی‌تواند تعهد سیاسی را تفسیر کند. تعهد سیاسی یعنی اینکه ما برای تصویب در مجلس پیگیری‌ها را انجام می‌دهیم نه اینکه تضمین می‌دهیم. کسی که در عمرش یک معاهده امضا نکرده، چگونه می‌گوید من کارشناس هستم؟

او اضافه کرد: بخاطر همین دروغ‌ها است که مردم خلاف خواست آن‌ها عمل می‌کنند، نمونه بارز آن انتخابات مجلس در تهران بود، رسانه ملی می‌گفت فلان کار را بکنید ولی مردم خلاف آن عمل کردند و این خوب نیست که مردم به رسانه اعتماد نکنند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس دهم با اشاره به تلاش برخی منتقدان FATF به‌منظور تصویب آن در مجلس، اعلام کرد: درصورتی که لازم باشد برای تصویب به مجلس می‌آید؛ ولی اگر برخلاف امنیت ملی باشد، شورای‌عالی امنیت ملی خودش می‌تواند وارد شود.

شورای‌عالی امنیت ملی برای حصر از کسی مجوز نگرفت

او با اشاره به موضوع حصر گفت: مگر هنگامی که موضوع حصر پیش آمد، شورای‌عالی از کسی مجوز گرفت؟ خودشان نشستند، حصر را تصویب کردند. اگر این قرارداد به صلاح کشور نیست شورای‌عالی امنیت ملی بگوید به صلاح نیست. چرا این رسانه‌ها هدفمند این اقدامات را انجام می‌دهند و می‌گویند که اینها ضدفلان هستند؟ این حرف‌ها برای تخریب دولت است و معنی دیگری ندارد.

پزشکیان درپایان خاطرنشان کرد: جایی که قراراست دراین مورد تصمیم‌گیری شود، محل حضور صاحب‌نظران است. اگر قرار است، مردم نظر بدهند خیلی خب رای‌گیری کنند؛ ولی وقتی قرار نیست مردم رای بدهند. چرا برخی می‌خواهند به این وسیله روی افکار مردم در آستانه انتخابات تاثیر بگذارند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز