خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

دبیرکل اتحادیه عرب به حق تعیین سرنوشت مردم سوریه احترام بگذارد

سخنگو وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب مبنی بر مداخله ایران در امور کشورهای عربی، این اتهام را بی‌پایه و اساس و تکرار اتهامات نسنجیده گذشته از سوی احمد ابوالغیط دانست.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی گفت: ادامه وضعیت تأسف‌بار و رقت‌انگیز کنونی در سوریه نتیجه سیاست‌ها و مداخلات حکومت‌هایی است که علیه نظام قانونی و مستقر در سوریه اقدام کرده و به اسم مبارزه با تروریسم، به تجهیز، آموزش و تربیت تروریست‌ها در آن کشور می‌پردازند و ویرانی، آوارگی و کشتار فرزندان آن را رقم می‌زنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن استقبال از اعلام خودداری ابوالغیط از ورود به موضوع شیعیان و اهل سنت،  به دبیر کل اتحادیه عرب توصیه کرد با اغتنام از فرصت خود در جایگاه دبیرکلی اتحادیه عرب به جای تکرار مواضع غیرسازنده و غیر واقع بینانه، به بررسی و مطالعه مسایل پیچیده منطقه در یافتن راه کار  و چاره‌اندیشی برای یافتن راه‌حل های مثمر ثمر و تلاش برای همگرایی مردم  منطقه با هدف خروج از وضعیت اسفناک کنونی باشد.

وی همچنین اظهار کرد :در خصوص راهکارهای ابوالغیط برای بحران سوریه به ایشان توصیه می‌‌کنیم با درک عمیق از وضعیت کنونی آن کشور و منطقه به تمامیت ارضی و حق تعیین سرنوشت مردم سوریه احترام بگذارد.

کد خبر : ۴۰۹۰۴۲