خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی:

امروز اصلی‌ترین عامل نارضایتی مردم مشکلات اقتصادی و بیکاری است

وزیر کشور گفت: نباید فراموش کرد امروز اصلی‌ترین عامل نارضایتی مردم مسائل و مشکلات اقتصادی و موضوع بیکاری است.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در همایش شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان‌قزوین افزود: ثبات و امنیت پایدار کشور در حالی است که مسلمانان و مردم منطقه گرفتار خطر و ناامنی هستند.

وی ادامه داد: امروز جان و مال و ناموس مسلمانان منطقه به دست عده‌ای از خدا بی‌خبر که با تحلیل و تفسیر غلط از دین، فرقه‌ای راه‌اندازی کرده و آلت دست زورمداران و مرتجعان شده و لشگری از فقرا و بیچارگان نیز آنها را همراهی می‌کنند، در خطر است.

وی، وضعیت نامطلوب منطقه به لحاظ برخورداری از ثبات و رسیدن به صلح و امنیت پایدار در کشورهای گرفتار در جنگ و ترور را زمان بر دانست و گفت: امروز یک جنگ جهانی در مقیاس منطقه ای را شاهد هستیم.

وزیر کشور خصومت دشمنان با ایران را ناشی از پایبندی به ارزش‌های دینی و دفاع از مظلوم در برابر ظالم دانست و افزود: دشمنی دشمنان تا هنگامی که به اصول خود ادامه داده و در راه امام‌خمینی(ره) گام برداریم و در برابر استکبار مقاومت کنیم، پابرجا خواهد بود.

وی، دلیل ترس دشمن از ایرانیان را تبعیت آنان از رهبری و ولایت‌فقیه عنوان و یادآور شد: اگر از اصول و اهداف خود دست کشیده و وحدت و انسجام خود را خدشه‌دار کنیم، دشمن به اهداف خود دست می‌یابد.

وی با بیان اینکه «امروز شکرگزار امنیت و وحدت موجود در کشور خود باید باشیم»، تاکید کرد: قوای سه‌گانه ما در راستای پیشبرد امور کشور ارتباط صمیمی و تنگاتنگی با یکدیگر داشته و فضای داخلی نیز توام با آرامش و وحدت است تا جایی‌که با پختگی و ورزیدگی احزاب و گروه‌ها و تلاش دولت، انتخاباتی بزرگ را با وجود همه تلاش‌های دشمن در امنیت و سلامت کامل برگزار کردیم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه «باید قدردان وضعیت کنونی کشور و وجود نعمت امنیت و رهبری آن باشیم»، اضافه کرد: در گذشته شاهد قهرهای 11 روزه‌ای بوده و گروه‌ها و جریان‌ها مقابل یکدیگر می‌ایستادند که این وضعیت مردم را ناراحت کرده بود.

وی یادآور شد: روزهایی را پشت سرگذاشتیم که سران‌قوا در مجلس با توهم‌هایی که وجود داشت با یکدیگر درگیر شده و یکی سی‌دی علیه دیگری پخش می‌کرد و دیگری نیز مجبور به دفاع و پاسخ می‌شد به طوری که این موضوع خاطر مقام معظم رهبری را مکدر ساخته و ایشان این رویه را شرعا و قانونی غلط و نادرست خواندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران و مسئولان گفت: باید ارائه خدمت بی‌منت و صادقانه را در دستور کار خود قرار داده و به کار برای مردم اعتقاد و باور قلبی داشته باشید.

وزیر کشور با بیان اینکه «خدمت به مردم در نظام‌مقدس اسلامی توفیقی بزرگ برای مسئولان محسوب شده و باید قدر آن را بدانند»، افزود: مسئولیت مدیران در این نظام یک تعهد دینی و الهی، اجتماعی و تاریخی است.

وی خطاب به مدیران و کارگزاران جامعه گفت: برای دستیابی به حکومت‌اسلامی و الهی از صدها سال قبل در کشور مجاهدت‌های زیادی صورت گرفته و خون‌های زیادی نیز بر زمین ریخته شده و بنابراین باید بدانیم در چه کشوری و چه حاکمیتی مسئول و مدیر هستیم.

وی با عنوان اینکه «مدیران باید جایگاهی که در آن قرار دارند را به خوبی بشناسند»، به تشریح مجاهدت‌های امام‌خمینی(ره) و مردم ایران در راه به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ما صیانت‌کنندگان راه و اندیشه امام راحل، شهدا و حافظان آرمان‌های انقلاب هستیم و دین خود را در این‌خصوص باید با انجام خدمت خوب به مردم و نظام، ادا کنیم.

 رحمانی‌فضلی از مدیران و مسئولان به عنوان هدایت‌گران اقتصاد مقاومتی یاد و خطاب به آنان افزود: باید مردم را به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی بسیج کرده و در این رابطه گفتمان و انگیزه ایجاد کنید.

وی با تاکید بر تلاش مدیران برای رفع مشکلات معیشتی مردم، اضافه کرد: باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی فرهنگ سرمایه‌گذاری و پس‌انداز را در جامعه ترویج و نهادینه ساخت.

وی استفاده از تجربه‌های موفق و گرفتن مشاوره برای پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را امری لازم و ضروری دانست و ادامه داد: باید از برنامه‌های نو و خلاق در این راه استقبال کرده و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه «جز پیشبرد اقتصاد مقاومتی چاره دیگری برای اداره کشور و رسیدن به رشد و توسعه وجود ندارد»، گفت: اقتصاد مقاومتی را باید برای خود فراتر از یک ضرورت دانسته و آن را یک جبر که جز آن راه دیگری نداریم، تلقی کنیم.

وی از اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهبرد و سیاست علمی که در سایر کشورهای توسعه یافته نیز به آن توجه شده نام برد و افزود: این موضوع برای کشور ما به لحاظ اقتصادی، امنیتی و سیاسی مهم بوده زیرا موجب تقویت اتحاد و همگرایی و همکاری در سطح جامعه شده و ما را به اهداف توسعه‌ای خود می‌رساند.

این مقام مسئول با بیان اینکه «ابتدای انقلاب و پس از آن روش‌ها و مدل‌های مختلفی برای پیشبرد اقتصاد کشور مطرح می‌شد و در همین رابطه عده‌ای می‌گفتند که باید دور کشور را دیوار گرفت و همه چیز را کوپنی کرد و برخی نیز معتقد بودند درهای کشور باز و گمرک‌ها نیز تعطیل شود»، افزود: این در شرایطی است که در اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری به دو بحث درون‌زا و برون‌گرا بودن توجه شده که اینها دو کلمه با یک دنیا مفهوم و معنی هستند.

وی با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتی در راستای ارتقای رفاه شهروندان و حل مشکل بیکاری، گفت: نباید فراموش کرد امروز اصلی‌ترین عامل نارضایتی مردم مسائل و مشکلات اقتصادی و موضوع بیکاری است.

وی با بیان اینکه «دولت و رئیس‌جمهوری به اقتصاد مقاومتی ایمان راسخ دارند»، افزود: در همین رابطه قرارگاهی با مسئولیت معاون‌اول رئیس‌جمهوری تشکیل و برای پیشبرد برنامه‌ها و سیاست‌های مرتبط با آن در مناطق مختلف کشور برای هر استان، مسئول و وزیر معینی نیز تعیین شده است.

رحمانی‌فضلی در ادامه خواستار کمک دانشگاه‌ها به پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شد و از آنها خواست تا در این رابطه به ارائه راهکارهای علمی بپردازند.

وی، ارتقای بهره‌وری، تلاش برای کیفی‌سازی محصولات تولیدی و توجه به تولید کالاهای دانش‌بنیان را نیز حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با قیمت تمام شده بالا و بهره‌وری و کیفیت پائین نمی‌توان از اقتصاد قوی و مقاومتی برخوردار بود. برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی باید از تکیه به درآمدهای نفتی پرهیز کرده و به توانمندی های دیگر خود مراجعه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «باید از برداشت‌های غلط و پیگیری منافع شخصی و گروهی در پیشبرد اهداف کشور و اموری که به وحدت و انسجام ملی آسیب می‌زند پرهیز کرد» ادامه داد: هر گروه و جناحی که در این خصوص کوتاهی کند ریشه را زده و برخلاف منافع ملی حرکت کرده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه «برخی برای تضعیف رقبا در انتخابات پیش‌رو تلاش می‌کنند»، یادآور شد: در کشور ما انتخابات از یک فرآیند قانونی برخوردار بوده و همه احزاب و گروه‌ها، حتی نامزدها نیز شناخته شده و چیز مجهولی نیز در این رابطه وجود نداشته و مردم بر همه چیز آگاه هستند؛ بنابراین این‌گونه رفتارها جایگاهی نداشته و اثربخش هم نیستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به تشریح ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و علمی قزوین پرداخت و گفت: این استان با برخورداری از یک موقعیت استراتژیک و نمونه در سطح کشور می‌تواند پرچمدار اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با بیان اینکه «امروز همه استان‌های کشور با توجه به استعدادها و توانمندی‌هایی که از آن برخوردار هستند می‌توانند خود را به خوبی اداره کنند»، افزود: در همین رابطه برخی استان‌ها عقب و برخی هم جلو بوده که قزوین را باید جزو پیشگامان دانست.

در پایان این همایش، از سیستم یکپارچه و جامع خدمات شهرسازی استان قزوین رونمایی شد.

کد خبر : ۴۰۹۲۲۸