خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی:

شناورهای ایرانی تخلفی در خلیج فارس نکرده‌اند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌شناورهای ایرانی با قوانین و استانداردهای بین‌المللی آشنا هستند و تا الان حتی یک تخلف نیز انجام نداده‌اند و در چارچوب مقررات دریایی که مورد قبول سازمان‌های دولتی است عمل می‌کنند.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی در حاشیه مراسم بزرگداشت سردار جانباز محسن عبداللهی در جمع خبرنگاران در مورد بحث‌های پیوستن ایران به معاهده FATF گفت: در کشور ما در مسائل حقوق بین‌الملل ضعف جدی در قوای سه گانه وجود دارد و معمولا تلاش‌های دیپلماتیکی که صورت می‌گیرد، به دلیل آنکه با اطلاعات و مهارتی کافی همراه نیست بعضا منجر به اقداماتی می‌شود که نتایج آن آنطور که باید به نفع ما نخواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه FATF مجموعه‌ای از کشورها هستند که دور یک دیگر جمع شده و به یکدیگر تعهداتی می‌دهند، اظهار کرد: دولت ما باید خیلی با احتیاط و مراقبت و بدون شتاب زدگی این گونه مسائل را دنبال کند تا تبعاتی برای ما نداشته باشد.

وی همچنین در مورد تنش‌‌های اخیر میان شناورهای ایرانی و آمریکایی در منطقه خلیج فارس با اشاره به آموزش نیروهای ایرانی گفت: شناورهای ایرانی با قوانین و استانداردهای بین‌المللی آشنا هستند و تا الان حتی یک تخلف نیز انجام نداده‌اند و در چارچوب مقررات دریایی که مورد قبول سازمان‌های دولتی است عمل می‌کنند.

دبیر مجمع تشیخص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران از حریم آب‌های ملی خود حفاظت و مراقبت می‌کند گفت: خطاهایی که تاکنون صورت گرفته عمدتا از سوی آمریکایی‌ها است؛ مانند دستگیری تفنگداران آمریکایی که به جای آنکه به بحرین بروند در جزایر ما پیاده شده بودند.

وی با بیان اینکه خلیج فارس منطقه‌ای پیچیده است که معمولا از حریم هوایی و هم از حریم دریایی مورد تجاوز قرار می‌گیرد، ادامه داد: امریکا باید در این زمینه به نظامیان خود آموزش بیشتری بدهد تا استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنند.

رضایی همچنین در مورد توافق آمریکا و روسیه برای آتش‌بس در سوریه گفت:‌ هر پیشنهاد صلحی که توسط دولت و مردم سوریه نباشد قابل قبول نیست.ما مخالف تلاش‌های روسیه نیستیم چرا که روسیه نیز در ماه‌های اخیر با ایران همراهی‌هایی داشته است اما در مورد مسائل دیپلماتیک همه باید بدانند، آنکه حرف اصلی را می‌زند سوری‌ها هستند.

کد خبر : ۴۰۹۷۷۸