خبرگزاری کار ایران

کوهپایه‌زاده به ایلنا خبر داد؛

شکایت شرکت نفت از وکیل زنجانی/ آرشیو کامل صحبت‌های مسئولان نفت را دارم

وکیل زنجانی تاکید کرد: شرکت ملی نفت ایران علیه شخص من به اتهام نشر اکاذیب شکایت کرده است و به نظر می‌آید که حدود یک ماه پیش این شکایت تنظیم شده و من ۵ روز فرصت دارم که خودم را به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه معرفی کنم.

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به پرونده بابک زنجانی عنوان کرد: در تاریخ ۲۳ شهرریورماه احضاریه‌ای از دادسرای فرهنگ و رسانه به من ابلاغ شد. این احضاریه حاوی این است که شرکت ملی نفت ایران علیه شخص من به اتهام نشر اکاذیب شکایت کرده و به نظر می‌آید که حدود یک ماه پیش این شکایت تنظیم شده که ۵ روز فرصت دارم خودم را به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه معرفی کنم و در پایین احضاریه هم نوشته شده که نتیجه عدم حضور، جلب است.

او افزود: اتفاقی که افتاده این است که دوستان ما در شرکت نفت، علیه وکیل زنجانی طرح شکایت کردند. البته هنوز از محتوای اتهام مطلع نیستم و قطعا در دادسرا حاضر خواهم شد و همه تشریفات قانونی کار انجام می‌شود. اما مشخص این است که ارتباط و تعامل من رسانه‌ها و صحبت‌های مطرح شده ظاهرا در نهایت به مذاق دوستان خوش نیامده است.

وی گفت: زنجانی بیش از ۳۰ ماه است که در زندان به سر می‌برد. یک وکیل دارد که او هم از بدو ورود اصل را بر تعامل سازنده با همه رسانه‌ها قرار داده است.

کوهپایه‌زاده با بیان اینکه وقتی دستگاه قضایی دادگاه را علنی اعلام کرد، نشان داد که راز مگویی در پرونده وجود ندارد، گفت:  بر این باورم که رسانه‌ها نمایندگان افکار عمومی و وجدان بیدار جامعه هستند، شاید بخشی از بار اطلاع‌رسانی در این پرونده را در حد بضاعت خودم و با رعایت ملاحظات لازم بر عهده گرفتم. اما متاسفانه اقدام صورت‌گرفته نشان می‌دهد که همین صحبت‌ها هم خیلی تاب آورده نشده و اینکه شرکت ملی نفت ایران -که قطعا وظایف مهم‌تری هم دارد- بیاید  شکایتی را تحت عنوان نشر اکاذیب علیه وکیل طرف مقابل خود مطرح کند، خیلی حقوقی و زیبنده نیست.

او ادامه داد: موظف هستم در مرجع قضایی حضور پیدا کنم و ضمن ادای احترام پاسخگو باشم. اما ناچارم از حقوق قانونی خودم و موکلم هم دفاع کنم. از بدو ورود به این پرونده آرشیو کاملی از مصاحبه‌ها و صحبت‌های دوستان نفتی دارم. مطالبی که آنها منتشر کردند، بعضا می‌تواند خلاف قانون باشد.

وکیل زنجانی یادآور شد:  برای مثال وزیر نفت در جایی عنوان کرد بابک زنجانی در رسانه‌ها پول خرج می‌کند که به  نفع او بنویسند. این صحبت ثبت و ضبط شده است و می‌تواند مصداق بارز افترا و نشر اکاذیب باشد. همان زمان خانواده موکلم و خود آقای زنجانی به شدت به من اصرار کردند علیه شخص وزیر شکایت کنیم که من به جد با این کار مخالفت کردم و گفتم این کار بیشتر رنگ و بوی سیاسی کاری دارد. اجازه بدهید کار روند قانونی خود را طی کند.

کد خبر : ۴۱۱۲۲۴