خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

تصمیم در مورد FATF با شورای عالی امنیت ملی است/ ائمه جمعه نظرشان را می‌گویند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه تصمیم در مورد FATF با شورای عالی امنیت ملی است، گفت: ائمه جمعه نظرشان را می‌گویند و باید به مسائل روز بپردازند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه برخی دنبال عیب مردم هستند تا آنها را زمین بزنند؛ گفت: مطمئن باشید روزی هم همان اتفاق به سراغ آنها خواهد آمد و دیگران عیب آنها را خواهند گفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نباید اسیر هوای نفس شد، متذکر شد: کسی که اسیر هوای نفس شد، در پرتگاه سقوط قرار می‌گیرد.

او در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران در خطبه دوم چهار مناسبت و چهار تحلیل کوتاه داریم. شنبه ولادت امامت امام هادی(ع) است که در عرصه ساماندهی شیعه نقشی ارزنده داشتند. روز سه‌شنبه هم عید غدیر است که روز بیعت با امامت به شمار می‌رود. هیچ روزی از سال نیست که به اندازه روز عید غدیر امامان دعوت به شادی کرده باشند. بسیار سفارش شده که در این روز شادی صادر کنید، عیدی بدهید، غذای خوب تدارک ببینید. سالگرد ارتحال آیت‌الله خزعلی نیز در پیش است. همچنین پنجشنبه نیز آغاز سال تحصیلی جدید است و امیدواریم از نسل مدرسه و جوان و نوجوان، درست امانتداری شود.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه در مورد FATF گفتنی‌های بسیار گفته شده، به سخنان سخنگوی دولت واکنش نشان داد و اظهار داشت: اولا درست است جای تصمیم این عرصه شورای عالی امنیت ملی است نه نماز جمعه. اما ائمه جمعه هم باید به مسائل روز بپردازند.

او گفت: اگر این روند پیش برود، می‌گویند امامان جمعه از مسائل سیاسی چیزی نگویند. نماز جمعه، نماز سیاسی - عبادی است. در این مسئله هم تصمیم با تریبون نماز جمعه نیست، اما نمی‌شود در مورد آن حرفی نزد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: قبل از اینکه تصمیم‌گیری شود؛ مسئولان اجازه بدهد نقد شود و در مورد آن صحبت شود. متاسفانه هر مسئله در کشور بلافاصله رنگ جناحی به خود می‌گیرد در حالیکه باید فراجناحی در مورد آن تصمیم گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شورای عالی امنیت ملی به استقلال کشور توجه کند؛ گفت: اگر آنها دیدند این قرارداد به استقلال کشور لطمه می‌زند، قاطعانه آن را رد کنند. آنها همچنین حواسشان باشند با دشمن بدعهد طرف هستند. آنها در مورد برجام بدعهدی کردند.

خاتمی در ادامه به مسئله آمار اشاره و تصریح کرد: برای تصمیم‌گیری در امور کشور به آمار درست نیاز داریم و آقا هم در این مورد تاکید کردند و گفتند دستکاری در آمار گناه کبیره است. گفتند گناه است چون تدلیس است. تدلیس کتمان واقعیت‌هاست. گناه کبیره است، چون گسترده است. هیچ مصلحتی بالاتر از صداقت و شفافیت نیست. مردم صاحب انقلاب هستند و حقشان است که آنچه در مورد آنهاست را بدانند.

خطیب موقت نماز جمعه به رفتار دولت عربستان اشاره و تاکید کرد: آنچه بر عربستان حاکم است، مکتب وهابیت است. کودکان آنجا به کلی شستشوی مغزی داده می‌شود. خوشبختانه اخیرا نشستی در چچن بوده که علمای اهل سنت به صراحت اعلام کردند که وهابیت از اسلام بیگانه است و هیچ ربطی به اسلام ندارد.

او با بیان اینکه دولت آل‌سعود در سال ۱۱۵۷ بر سر کار آمدند؛ یعنی ۲۸۰سال قبل، اضافه کرد: آنها از حدود ۳ قرن پیش با غارتگری کار خود را پیش بردند و آنچه امروز در یمن می‌بینید، تابلوی ۳ قرن غارتگری و آدم‌کشی آل‌سعود است.

خاتمی ابراز داشت: مدت‌هاست دولت آل‌سعود با صهیونیست‌ها رفیق هستند و دشمنی آنها با جهان اسلام آشکار شده و اخیرا هم علنی شده است. سعودی‌ها خائنین‌الحرمین شریفین هستند نه خادم‌الحرمین الشریفین. امیدواریم به زودی سقوط آل‌سعود جشن گرفته شود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: در مورد آتش‌بس سوریه هم بگویم از هر گامی که جلوی خونریزی را بگیرد، حمایت می‌کنیم اما آنها بدعهد هستند و تا دست آمریکا در میان است، سوریه رنگ آرامش نخواهد دید. ایران با دعوت قانونی دولت سوریه کمک مستشاری می‌کند اما آنها بدون دعوت دولت قانونی به سوریه وارد شده‌اند لذا مشکل خود آنها هستند.

کد خبر : ۴۱۱۲۲۶